Daňová správa pripravuje zlepšenie elektronickej komunikácie
Nový systém elektronickej komunikácie by mal podľa Daňového riaditeľstva SR zamedziť problémom s nedostupnosťou portálu daňovej správy.(SITA) – Daňová správa pripravuje začiatkom budúceho roka zavedenie novej bezplatnej formy elektronickej komunikácie. Tá by mala daňovníkom umožniť plnohodnotne elektronicky komunikovať aj bez potreby zakúpenia zaručeného elektronického podpisu. „Nový systém elektronickej komunikácie zamedzí problémom s nedostupnosťou portálu daňovej správy, známym zo záťažových období minulých rokov,“ konštatuje hovorkyňa Daňového riaditeľstva SR Gabriela Dianová.Zároveň daňová správa ponechá daňovníkom k dispozícii aj súčasný spôsob elektronického doručovania podaní na základe uzatvorenia dohody o spôsobe doručovania písomností elektronickými prostriedkami alebo so zaručeným elektronickým podpisom.Daňovníkov čaká v budúcom roku aj ďalšia zmena. Na prebiehajúcej schôdzi NR SR totiž poslanci schválili novelu tzv. daňového poriadku, ktorá posúva účinnosť povinnosti komunikovať elektronicky pre vymedzené daňové subjekty z pôvodného termínu 1. januára 2012 na 1. apríla 2012.Doručovať podania elektronickými prostriedkami je pritom podľa ustanovenia nového daňového poriadku povinný daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty (DPH). Ďalej daňový poradca za daňový subjekt, ktorý zastupuje pri správe daní či advokát rovnako za daňový subjekt, ktorý zastupuje pri správe daní.“Nová povinnosť sa vzťahuje na všetky podania, ktoré je povinný alebo oprávnený vymedzený okruh subjektov podať,“ uvádza Gabriela Dianová s tým, že výnimku tvoria prílohy podania, ktoré môžu subjekty doručovať aj inak ako elektronickými prostriedkami.