Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Dáša Foglarová z DOCKitIN: práca v startupe je občas živelná

Mg_9372 4000px2.jpg
Dáša Foglarová
24. augusta 2016 Tlačiť

BRATISLAVA 24. augusta 2016 (P/PR)

DOCKitIN je vaša prvá skúsenosť s prácou v startupovom tíme. Kde ste pracovali predtým?

Študovala som pracovnú psychológiu a väčšinu svojho pracovného života som v tomto odbore aj pracovala. Najskôr to bola Národná banka, potom SunMicrosystem, T-Mobile a Amazon. Boli to veľké spoločnosti, kde som na oddelení ľudských zdrojov našla veľmi dobré uplatnenie. Začínala som ako odborník pre vzdelávanie a rozvoj zamestnancov, neskôr som sa prepracovala na pozíciu HR manažér. Ale po viac ako 15-tich rokoch v korporátnom svete som si začala uvedomovať, že by som rada prijala nejakú novú výzvu.

 

Ako vnímate HR vo veľkých korporáciách?

Samozrejme záleží to od konkrétnej firmy. Myslím si, že dnes už majú veľké firmy HR oddelenia a HR procesy veľmi dobre nastavené. Záleží im na ľudských zdrojoch, lebo si veľmi dobre uvedomujú hodnotu kvalitného a motivovaného zamestnanca pre firmu. Spoločnosti majú prepracovaný výberový proces, investujú do vzdelávania, venujú sa rozvoju talentov a budovaniu internej kariéry. Predháňajú sa v tom, kto má dokonalejší systém motivácie a benefitov. V tomto im malé firmy nemôžu konkurovať, preto musia ponúkať svojim zamestnancom niečo iné.

 

Cítili ste vo svojej práci určité obmedzenie? Mali ste dostatočne voľnú ruku pri rozhodovaní?

Obmedzenia existovali. Firemná kultúra medzinárodnej korporácie je do istej miery obmedzujúca. Hlavne, keď sa tvoria nové, lokálne veci a riešenia. Podľa mňa sú stále isté témy, ktoré rezonujú v každej krajine trochu inak. No a potom sa môžu zdať veci, ako dotazník o znášanlivosti medzi rôznymi rasami, národnosťami, náboženskými vyznaniami na pracovisku, ako zbytočná aktivita HR ľudí. A niekedy vás zase obmedzujú komplikované schvaľovacie procesy a množstvo smerníc, ktoré musíte v každom prípade dodržať.

 

Čo vám vyhovovalo na práci vo veľkej spoločnosti?

Vo veľkej spoločnosti vám je poskytovaný servis, dostávate podporu od svojich kolegov – ako manažér máte asistentku, ale aj rôznych špecialistov, ktorí vám chystajú podklady, analýzy, aby ste sa vy mohli sústrediť na svoju prácu. Máte kopec kolegov, je s kým sa poradiť, nikdy nie ste na úlohu alebo rozhodnutie úplne sám.

 

Máte radšej uniformitu a firemný dress code, alebo sa cítite lepšie v kolektíve, ktorý je odviazaný a nemusí sa riadiť predpismi?

Myslím si, že pravidlá sú fajn. Musia byt všade, kde pracuje viacero ľudí. Ale nie v obliekaní alebo v tom, kto koho ako oslovuje. 🙂

 

Kedy nastal ten zlom, keď ste si uvedomili, že chcete svet veľkých firiem vymeniť za malý startupový tím?

Práca v korporácii je náročná. Hlavne časovo a potom je tu aj to množstvo ľudí, s ktorými sa dennodenne stretávate, stále máte nejaký „meeting”. Časom ma to prestalo napĺňať. Chcela som síce zmenu, ale zároveň som si nevedela predstaviť pracovať bez množstva prvkov, ktoré korporácia svojim zamestnancom ponúka.

Keď som bola ešte v Amazone na HR, oslovil ma kamarát, či by som nechcela ísť pracovať do malej firmy, kde sa budem môcť realizovať úplne slobodne. (Čo, podľa neho, nie je v korporácii úplne možné. 🙂 Hovoril, že keď to vyskúšam, tak sa už nikdy nebudem chcieť vrátiť do veľkej firmy. Vyskúšala som to a ešte ma to späť neťahá.

Najprv som pracovala pre malú vzdelávaciu firmu, ktorá robí školenia v súkromnom sektore. No a potom prišla tá super myšlienka – poďme digitalizovať dokumenty pre ľudí a vymyslíme k tomu aj mobilnú apku! Mňa tá myšlienka nadchla, ujala som sa jej, a tak pred rokom vznikol DOCKitIN.

             

Ako dlho ste uvažovali nad kladmi a zápormi tejto zmeny?

Neuvažovala som o tom dlho. Môj kamarát Michal je vynikajúci rečník a vie ako nadchnúť ľudí pre svoje nápady.

 

Čo hovoríte na atmosféru v startupovom tíme? V čom sa najviac líši od práce v korporáciách?

Budem hovoriť o našom StartUpe. My svoj hlavný produkt, webovú a mobilnú aplikáciu DOCKitIN, vyvíjame spolu s developerským tímom spoločnosti QBSW. Tým pádom nie všetci zúčastnení sú originál „StartUpisti”, ale naše stretnutia určite „startupové” sú. Dôležité sú nápady, ktoré vaše riešenie posunú dopredu a hlavne, nenechať sa zviazať nejakou prekážkou už na začiatku. Hľadať nové možnosti, porovnávať sa s inými, inšpirovať sa. Je to občas veľmi živelné. Neobmedzujú nás celofiremné procesy, smernice, ale zároveň nemáme nikoho iného, na koho by sme presunuli to, čo sme si vymysleli. Musíme to aj sami zrealizovať.

 

Odporučili by ste prácu v startupovom tíme?

Ak je človek pripravený stotožniť sa s myšlienkou, o ktorej je ten startup, a zhostiť sa jej ako svojho dieťaťa, tak áno. Je tu priestor na sebarealizáciu, kreativitu, ale zároveň si to vyžaduje samostatnosť, disciplínu, nasadenie a sebamotiváciu.

Dockitin_cmyk.jpg

 

Predstavte nám trochu bližšie projekt DOCKitIN. V čom je jeho najväčšia sila?

DOCKitIN má ambíciu oslobodiť domácnosti, ale aj malé firmy a živnostníkov od papierových dokumentov.

Keď nám klient pošle svoje dokumenty, my ich zdigitalizujeme, vytiahneme z nich kľúčové dáta do prehľadného reportu a uložíme do zabezpečeného archívu. Proces registrácie, zasielania dokumentov je veľmi jednoduchý a je opísaný na našej web stránke. Potom klient uvidí všetky svoje dokumenty vo webovej aj mobilnej aplikácii. Vytiahnuté dáta z dokumentov vidí v tabuľke, aby nemusel v mobile čítať celý dokument a hľadať v ňom napríklad dátum jeho podpisu.

Postupne si klienti presmerujú celú papierovú dokumentáciu k nám. Buď nám raz za pár mesiacov pošlú dokumenty, ktoré sa im doma nakopia, kuriérom, alebo si u nás zriadia poštovú schránku a my sa im budeme starať o prichádzajúcu poštu. Originály dokumentov, ktoré sú u nás uložené, sú samozrejme na vyžiadanie doručené klientovi podľa jeho potreby.

Naša aplikácia má ešte niekoľko veľmi zaujímavých a užitočných funkcionalít, ako je napr. zdieľanie dokumentov s inými používateľmi, nastavenie notifikácií o splatnosti faktúr, atď.

 

Neboja sa ľudia zásahu do súkromia a o bezpečnosť svojich dokumentov?

Nevidím dôvod na obavy. Moji kolegovia, ktorí scanujú dokumenty sú riadne preškolení podľa zákona o ochrane osobných údajov. Sú to veľkí profesionáli.

A čo sa týka fyzickej bezpečnosti nášho archívu, som presvedčená, že je oveľa bezpečnejší ako ktorákoľvek papierová krabica, v ktorej máme uložené dokumenty teraz doma. O bezpečnosť dát na našich serveroch je tiež profesionálne postarané.

 

Ako vnímate budúcnosť digitalizácie osobného života?

Dnes sú ľudia veľmi mobilní. Za život sa niekoľkokrát sťahujú a cestujú po celom svete. Zároveň sú zahltení informáciami, ktoré sa každodenného života týkajú. Tie majú rôznu prioritu a rôzne miesto v osobnom živote. Niektoré z týchto informácií, napriek všetkým svetovým inováciám, zostávajú uchovávané papierovej podobe a iba v tej majú svoju hodnotu. Napr. rodný list, maturitné vysvedčenie, sobášny list, ale aj menej podstatné, ako zmluva o pripojení plynu alebo zriadení internetu. Nie je možné mať tie dokumenty stále pri sebe a pamätať si všetky dôležité dáta z nich. No a toto zabezpečuje práve naša služba.

 

Prečo by mali používatelia vyskúšať trial verziu?

TRIAL verzia je plnohodnotná verzia našej služby. Keď si ju klient objedná, bude mať vlastný zážitok z toho, ako to celé prebieha. Verzia je na tri mesiace a nič ho to nestojí. Nie je čo stratiť, naopak len získať. Po týchto 3 mesiacoch sa klient rozhodne, či chce službu aj naďalej využívať a začne za službu platiť mesačný paušál, alebo mu dokumenty vrátime.

 

Prezradíte nám aj plány s DOCKitIN na najbližšie obdobie?

Čoskoro by sme chceli predstaviť propozíciu pre malé firmy a živnostníkov. Služba sa nebude zásadne líšiť. Ide len o to, že objem spracovaných dokumentov musí byť viac cielený na firemného zákazníka. Hlavne chceme prinášať služby, ktoré uľahčia firmám život s papiermi.

Pôjde o zriadenie poštovej schránky u nás a spracovanie klientovej prichádzajúcej pošty. Potom služby, ktoré súvisia s dokumentmi, ktoré má klient u nás uložené. Napríklad notárske osvedčenie kópie bez toho, aby klient musel navštíviť notára. Túto službu poskytujeme už aj dnes fyzických osobám. Ďalej sú to úradne preklady dokumentov, právne poradenstvo k zmluvám a podobné služby s pridanou hodnotou, o ktoré bude záujem. Tiež by sme chceli čoskoro priniesť klientom väčší používateľský komfort a vylepšiť niektoré súčasné fičúrky v aplikácii.

Odporúčané články

Témy

dockitinPráca pre start-upstart-up

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Rozhovory

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

december

10dec7:30Ako si zabezpečiť dodávateľské a odberateľské riziká7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony,Právo,Riadenie

11dec7:30Analýza účtovných výkazov a ročná závierka za rok 20187:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie,Riadenie firmy,Účtovníctvo

12dec7:30Základná dokumentácia k GDPR – praktický workshop7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva a zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X