Facebook opäť mení News Feed algoritmus
Spoločnosť zmenila algoritmus, pomocou ktorého sa riadi zverejňovanie prispevkov v News Feed. Facebook pripomína vlastníkom stránky, ktorí žiadajú lajky a kliknutia, že to nie je dobrá dlhodobá stratégia, ako sa zviditeľniť.
Počnúc pondelkom, Facebook News Feed sa spolieha hlavne na užívateľskú spätnú väzbu a dotazníky, a nie na tradičné veci ako lajky, komentáre a zdieľania. Namiesto toho, ako FB tvrdí, spolieha sa na údaje, ktoré zbiera priamo vo feede užívateľov (pri skrytí príspevku podáva voľbu, prečo ste ho skryli) a potom z panelu nahlásenia pri príspevkoch.
Rovnako, ako pri akejkoľvek zmene, niektorí vlastníci stránok môžu očakávať zlepšenie distribúcie príbehov, zatiaľ čo iní uvidia ich pokles. Ale FB tvrdí, že táto zmena by nemala mať vplyv na dosah príspevkov alebo priame odkazy pre väčšinu stránok.
Dotazníky sa zobrazujú na FB každý deň desiatkam tisícom ľudí po celom svete. Užívatelia sú dopytovaní, ako veľmi chcú vidieť konkrétne príbehy v ich News Feed, ktorý dáva FB údaje nad rámec lajkov, zdieľaní a komentovania. Spolu s údajmi, ktoré FB zhromažďuje zo svojho celosvetového testovacieho panelu, sú teraz pridané do News Feed algoritmu.
„Videli sme prostredníctvom nášho prieskumu, že ľudia majú lepšie skúsenosti s News Feed v prípade, kedy príspevky v hornej časti sú také, ktoré budú pravdepodobne vysoko hodnotiť a na ktoré budú reagovať. “
„Aktualizujeme News Feed, ktorý spája tieto dva signály. News Feed sa začne pozerať na oboje, pravdepodobnosť, že by ste chceli vidieť príbeh v hornej časti vašich feed a pravdepodobnosť, že budete lajkovať, komentovať, klikať
a zdieľať príbeh.“
Facebook tvrdí, že niektoré stránky môžu zaznamenať pokles, pokiaľ pomer, v ktorom sa kliká na ich príspevky nie je totožný s hodnotením v reporte o tom, ako ľudia chcú vidieť dané príbehy v ich News Feed.
Zdroj: media.fb.com