- Podnikam.sk
- Články
- Marketing
- Reklama
- Internetová reklama
- Instagram – nový marketingový nástroj. Spoznajte jeho výhody!
Instagram – nový marketingový nástroj. Spoznajte jeho výhody!
Na sociálne siete upriamuje pozornosť čoraz viac podnikateľov. Dôvod je jasný, ľudia na nich trávia stále viac času. Po úspechu Facebooku razantne rastie obľuba Instagramu. Preto ho nemožno ignorovať pri budovaní mena a marketingovej stratégie.
Obrázky a videá sú kľúčové
Na samotnom Facebooku čoraz viac víťazia príspevky v podobe videí a fotiek. Na týchto parametroch je postavená sociálna sieť Instagram, ktorá k vám môže priniesť nových zákazníkov a efektívne budovať značku. Instagram je prehľadný, estetický, podporuje podnikanie aj zarába. Bola by chyba, ak by ste na ňom chýbali.
Prvotná registrácia
Instagram umožňuje vytváranie aj firemných profilov. Jednoducho si zvolíte len názov podľa predstáv a heslo. Aplikácia je stavaná pre použitie v mobilnom telefóne. Je možné ju využívať aj cez internet, ale bez toho, aby ste si stiahli aplikáciu do smartfónu s androidom, alebo iPhonu, bude prakticky nevyužiteľná. Celá registrácia, nastavenie profilu aj jeho editácia sa potom odohráva už v prehľadom prostredí mobilného telefónu.
Pridanie konta
Pre mnohých užívateľov Instagramu je zásadná otázka, ako spravovať viacero kont z jedného mobilného telefónu. Napríklad svoje súkromné a firemné. Instagram túto funkcionalitu vyriešil možnosťou Pridanie konta, ktorú nájdete v menu. Vďaka tomu si môžete pridať viacero účtov pod jednu správu, dokonca jeden účet môže spravovať aj viacero oprávnených užívateľov, ak sa s niekým podelíte o registračný e-mail a heslo. Potom už len prepínate, či chcete fotografiu a video zdieľať ako firemná stránka, alebo súkromná osoba.
Šírenie dobrého mena cez zaujímavý obsah
Jedinou podmienkou prežitia na Instagrame je využívanie zaujímavého obsahu. Ak budete fotiť svoje produkty a postovať ich rad za radom na sieť, úspech nedosiahnete. Čaro Instagramu je v jeho variabilite. Môžete sledovať státisíce ľudí, ale vás nikto. Platí to však aj opačne. Všetko záleží od materiálu, ktorý musí vizuálne zaujať. Konto s vašim produktovým portfóliom dokonca nemusí ani súvisieť, stačí iba linky značiť pod fotografiou, prípadne viesť ľudí na konkrétne inšpirácie. Pod fotografie môžete uviesť aj priame adresy, no tie pôsobia neprofesionálne a nekorešpondujú s obsahovou štruktúrou. Preto je lepšie využiť skrátené adresy bez identifikácie priamej reklamy. Môžete na to použiť Bitly alebo TinyURL platformy.
Využívajte #hashtagy
Instagram je na nich prakticky závislý. Prvým krokom je nájsť hashtagy, alebo kľúčové slová, ktoré bude hľadať vaša cieľová skupina. Napríklad. Ak budete propagovať produkty domácej kozmetiky, pokojne fotku môžete označiť hashtagmi ako mydlo, kozmetika, krása, zdravie, sexi a podobne. Doplniť môžete aj trendingové hastagy instagood a photooftheday, ktoré stabilne navyšujú počet likov aj followerov. Mnoho užívateľov totiž vyhľadáva fotografie a zaujímavý obsah cez kľúčové slová a tak sa veľmi ľahko dostanú k vám. Ak ich obsah zaujme, začnú vás sledovať. To je prvý krok k vytváraniu úspešného mena. Inšpirovať sa môžete aj skutočne úspešnými profilmi ako Coca Cola, na Slovensku veľmi živým Instagramovým profilom rádia Európa 2, Lidl na Slovensku, Pepsi a mnoho ďalších.
Prepojte reklamu s Instagramom
Dobrý spôsob, ako si získať fanúšikov, je prepojenie webu s Instagramom. To znamená, že pomocou stránky, e-mailu, alebo reklamy môžete vyzvať ľudí, aby vás sledovali, alebo ešte lepšie, svoje fotografie označovali hashtagom, ktorého posty sa budú automaticky zobrazovať na vašej stránke. Tým získate živý obsah pre svoj web a navyše nových fanúšikov na svojom profile.
Nájdite si komunitu
Instagram je plný ľudí, ktorí začali v malom, no dnes sa ich komunita rozrástla na niekoľko desiatok tisíc followerov a to prirodzene využívajú. Hovoria si influenceri a svoj vplyv predávajú. Pre podnikateľa, ktorý začína s Instagramom nie je zlým riešením nájsť si instagramové konto s cieľovou skupinou pre jeho produkt. Mnoho stránok, ktoré ponúkajú možnosť reklamy sú ľahko osloviteľné, často majú na profile aj podmienky inzercie a kontakt na zodpovednú osobu. Mnoho firiem cez influencerov šíri primárne svoje fotky, alebo sa nechajú označiť na fotografiách, prípadne ponúkajú reklamu na konkrétny produkt, kde sa cena za klik pohybuje okolo jedného doláru.
Inšpirujte sa úspešnými, ktorí zarábajú
Ak sme hovorili o možnosti využívať influencerov, je tu možnosť sa ním aj stať. Zárobok je nestabilný, ale dosť vysoký. Priemerný výťažok z jednej fotky sa napríklad u Kevina Wonga pohybuje okolo 400 dolárov. Začínal pritom úplne obyčajne. Fotil ako študent architektúry chytľavé obrázky, zaujímavé kompozície a momentky. Tými si získal desaťtisíce sledovateľov a každá jeho fotka má tisíce „likov.“ Tak sa o neho začali zaujímať firmy a dnes si prilepšuje práve zdieľaním fotografií, na ktorých označuje platených inzerentov.
Ďalšou úspešnou podnikateľkou je Danielle Bernstein, ktorá začínala svojím módnym blogom weworewhat.com. Uverejňovala na ňom módne fotografie a neskôr prišla na nápad prepojiť ich s Instagramom. To sa o jej konto začali zaujímať firmy, ktoré si platia, aby sa v ich šatách predviedla, fotila, a zdieľala zábery. Ceny sa pohybujú od 5 do 15-tisíc dolárov. Nielenže Danielle na tom zarába, ale buduje aj vlastnú značku a štýl obliekania. Tak sa stala ikonou a ak by dnes vstúpila na trh s vlastnou módnou kolekciou, o klientov by núdzu nemala. Aj takéto možnosti dnes prináša Instagram, ktorého správe využívanie by nemalo chýbať žiadnu podnikateľsky zmýšľajúcemu človeku.