Internetová populácia SR dosiahla v septembri 3,4 mil. užívateľov
Od začiatku školského roka a po ukončení dovoleniek stúpol záujem užívateľov o webové stránky týkajúce sa práce, vzdelávania a bývania.
Najvyšší počet zobrazení stránok evidovali zoznamovacie servery
Internetová populácia SR v septembri medzimesačne vzrástla o 0,43 % na 3,41 mil. užívateľov. Vyplýva to z výsledkov výskumu AIMmonitor, ktoré zverejnila poradenská spoločnosť Gemius. Od začiatku školského roka a po ukončení dovoleniek stúpol záujem užívateľov o webové stránky týkajúce sa práce, vzdelávania a bývania.
V sledovanom období sa zvýšila návštevnosť webov zapojených do výskumu v kategórii práca a vzdelávanie o 200 tis. užívateľov a v kategórii reality a bývanie o 60 tis. užívateľov. Počet zobrazení v prvej z kategórií sa medzimesačne zvýšil podľa poradenskej spoločnosti až o sedem miliónov.
Tab: Agregované ukazovatele webov zapojených do výskumu AIMmonitor – august a september 2014
*Reálni užívatelia zo Slovenska – počet užívateľov internetu zo Slovenska, ktorí navštívili aspoň jeden z webov zapojených do výskumu AIMmonitor v priebehu daného mesiaca.
Najviac slovenských užívateľov navštívilo z klasických počítačov webové stránky v kategóriách spravodajstvo, 2,4 mil. reálnych užívateľov, a služby, mapy, cestovné poriadky, konkrétne 2,2 mil. reálnych užívateľov. Rovnaké kategórie dominovali v prípade návštevnosti z mobilných zariadení. Na druhej strane najvyšší počet zobrazení stránok evidovala kategória zoznamovacie servery, ktorá zaznamenala viac ako 207 mil. zobrazení z klasických PC a 56 mil. z mobilných zariadení.
V septembri rástla návštevnosť z mobilných zariadení. Počet slovenských užívateľov navštevujúcich webové stránky zapojené do výskumu z mobilných telefónov a tabletov sa medzimesačne zvýšil o 4 %, čím presiahol 1,1 milióna.
AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt oficiálne začal v januári 2007. Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť Gemius S.A. v spolupráci s firmou Mediaresearch, a. s. AIMmonitor poskytuje dáta o návštevnosti a sociodemografické dáta.