- Podnikam.sk
- Články
- Marketing
- Obchodníci: máte už vyriešenú optimalizáciu pre vyhľadávače a Google Mapy?
Obchodníci: máte už vyriešenú optimalizáciu pre vyhľadávače a Google Mapy?
Dnes sa už prakticky akákoľvek oblasť či forma podnikania nezaobídu bez prítomnosti v online priestore. Internet je fenomén s nekonečnými možnosťami, no iba zopár značiek a obchodov to dokáže využiť naplno. Kľúčom k úspechu je optimalizácia a komplexný online marketing. Tu sú 4 body na ceste k vášmu úspechu!
Ponúknite dopyt na to, čo zákazníci hľadajú
Z používateľského hľadiska viete, že ako zákazník vyhľadávate na internete informácie formou zadávania slov a slovných spojení, čomu sa súhrnne a odborne hovorí kľúčové slová. Práve na tie sa preto treba zamerať aj z pohľadu obchodníka.
Tou ľahšou a rýchlejšou možnosťou, ako zistíte, čo vaši zákazníci hľadajú, je na úvodnej stránke Google začať do vyhľadávača písať slová a slovné spojenia týkajúce sa vašej značky. Komplexnejšiu možnosť však ponúka plánovač kľúčových slov v Google Adwords, čiže nástroj, cez ktorý môžete zverejniť aj platenú reklamu.
Kľúčové slová, ktoré takto získate, môžete použiť nielen v Google reklame, ale aj v obsahu vašich webstránok alebo v popise firmy vo firemnom profile.
Google Mapy ako základ lokálnej optimalizácie
Druhou dôležitou súčasťou zvýšenia povedomia o vašej firme či prevádzke sú Google Mapy. Možno ich poznáte ako používateľ navigácie, no majú obrovský význam aj z marketingového pohľadu. Preto je dôležité pridať firmu do máp Google čo najskôr.
Význam pridania spočíva v možnosti bezplatne propagovať vašu značku zákazníkom, ktorí sa budú nachádzať v okolí vašej adresy, budú okolo nej prechádzať alebo budú hľadať produkty či služby, ktoré ponúkate. Firemný Google profil vám dáva mimoriadne široké možnosti, ako osloviť potenciálnych klientov a aj pripomenúť existujúcim.
Môžete tak prezentovať svoje „meno“, opísať svoju činnosť a sortiment, zverejniť fotografie či videá o vašej firme, pridávať konkrétne produkty, pridávať aktuálne informácie pre konkrétne dni a časy a najmä komunikovať so zákazníkmi.
Využite miestne cielenie aj silu recenzií
Práve interakcia s lokálnou komunitou je tretí bod na ceste k úspechu vo vašom podnikaní. Či už ide o sociálne siete Facebook, Instagram alebo iné, ale predovšetkým o Google Mapy, práve takto viete najlepšie udržiavať komunikačný kanál.
Cez Google Mapy môžu existujúci, noví aj potenciálni zákazníci klásť otázky, pridávať hviezdičkové hodnotenia aj obsiahle recenzie týkajúce sa vašej firmy. Platí to o všetky možné témy aj aspekty: aktuálne otváracie hodiny, nedávne skúsenosti, sortiment či služby na mieru. Čím viac interakcií, aj z vašej strany, tým lepšie pre biznis!
V prípade sociálnych sietí využívajte cielenie statusov a príspevkov, aj s pomocou plateného zobrazovania, pre užívateľov vo vašom okolí na základe geolokácie.
Prehľadnosť a optimalizácia na webstránke
Štvrtou časťou marketingovej stratégie musí byť optimalizácia vašej webstránky a to nielen z pohľadu kľúčových slov, ale aj prehľadnosti webu. Zamerajte sa v prvom rade na on-page SEO faktory, v druhom rade na súhru dizajnu a obsahu.
Ak ide o on-page SEO, tu je dôležitá správna štruktúra a obsah meta tagov Title a Description pre hlavnú stránku aj tie ostatné, kde používajte nielen kľúčové slová, ale aj správnu vetnú skladbu pre oslovenie používateľa. Obsah stránok potom musí naplno využívať silu nadpisov, odsekov aj obrázkov s popisom, čo sa využíva v Google vyhľadávaní.
Pokiaľ ide o dizajn, dnes už väčšina zákazníkov vyhľadáva informácie na internete cez smartfón, responzivita stránky preto musí byť samozrejmosťou. Rada na záver: prispôsobte formu a rozsah obsahu tak, aby sa na mobile pohodlne čítal.
Informačný servis