Počet užívateľov mobilného internetu sa blíži k 2 miliónom
Podľa výsledkov AIMmonitoru za mesiac jún bolo viac ako 1,5 milióna návštevníkov zo Slovenska a necelých 500 tisíc zo zahraničia.
Trendom sa stáva sufrovanie na internete mobilom
Webové stránky zapojené do výskumu AIMmonitor navštevujú z mobilných zariadení takmer 2 milióny návštevníkov. Z výsledkov za jún tohto roka, ktoré zverejnila poradenská spoločnosť Gemius, vyplýva, že viac ako 1,5 milióna pochádza zo Slovenska, necelých 500 tisíc zo zahraničia.
V počte mobilných zobrazení stránok vedie spravodajstvo, ktorých bolo v júni viac ako 67 miliónov. Na ďalších miestach sa podľa počtu zobrazení umiestnili kategórie domovské stránky portálov a služby, mapy, cestovné poriadky, obe s viac ako 60 mil. zobrazení. Najviac času, tak na mobilných zariadeniach, ako aj na klasických PC, strávili užívatelia už tradične na zoznamovacích portáloch, približne tri hodiny na užívateľa mesačne.
V sledovanom mesiaci navštívilo stránky zapojené do výskumu z klasických PC viac ako 3,3 milióna slovenských užívateľov, ktorí na nich vykonali 1,2 miliardy zobrazení. Slovenská internetová populáciu dosiahla v júni veľkosť 3,5 milióna. V porovnaní s májom sa o 2 percentuálne body zvýšila veľkosť vekovej kategórie 30 až 39 rokov, ktorá teraz tvorí takmer rovnaký podiel ako kategória užívateľov vo veku 20 až 29 rokov, a to 24 %. „Z celkového pohľadu postupne rastie počet starších návštevníkov internetu, napríklad skupina najstarších užívateľov 70 až 79 rokov sa medzimesačne zvýšila o 20 tisíc reálnych užívateľov,“ uviedla poradenská spoločnosť.
AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt oficiálne začal v januári 2007. Zadávateľom projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť Gemius S.A. v spolupráci s firmou Mediaresearch, a. s. AIMmonitor poskytuje dáta o návštevnosti a sociodemografické dáta.