Predaj značky Volkswagen sa v novembri znížil o 4 %
Stredná a východná Európa čelí politickým rizikám a predaj značky VW sa od januára v tejto oblasti znížil o 8,4 %.
Na ruskom trhu spoločnosť zaznamenala pokles o 20 %
Predaj automobilov značky Volkswagen (VW) sa v novembri znížil o 4 %. Ide o najvýraznejší pokles v tomto roku, pod ktorý sa podpísal nižší dopyt vo východnej Európe a v Latinskej Amerike. V sledovanom období medziročne klesol počet predaných áut VW na 508 400 áut z úrovne 529 500 vozidiel.
„Vývoj, ktorý bude výzvou, sa na trhoch po celom svete udrží do konca tohto roku,“ povedal šéf predaja spoločnosti VW Christian Klingler. V októbri sa predaj automobilov značky Volkswagen znížil o 0,4 % a v septembri a v auguste sa predaj takmer nezmenil.
Stredná a východná Európa čelí politickým rizikám a predaj značky VW sa od januára v tejto oblasti znížil o 8,4 %. Na ruskom trhu spoločnosť zaznamenala pokles o 20 %. Predaj značky VW v Latinskej Amerike sa v období od januára do novembra znížil o 18 %. V Brazílii sa predaj znížil o 13 %.
Koncern VW pôsobí aj na Slovensku. Spoločnosť VW Slovakia, a. s. patrí k najväčším exportérom, investorom i zamestnávateľom v súkromnom sektore na Slovensku a zamestnáva 9 400 ľudí. V súčasnosti v bratislavskej fabrike vyrába automobily VW Touareg, Audi Q7, VW up!, Seat Mii, Škoda Citigo, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky. V závode v Martine vyrába podnik komponenty pre podvozky a prevodovky a v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska.