Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Šesť chýb v marketingu SZČO a malej firmy

Chyba v marketingu szčo a malej firmy
Fotobanka Pixmac
22. júna 2011 Autor Podnikam.SK, SITAZdroj Autor: Martin Mišík, konzultant a tréner v oblasti predaja a komunikácie Tlačiť

Ak nechcete každého nového zákazníka krvopotne oslovovať telefonicky, potrebujete robiť marketing. Ohľadne marketingu ešte stále koluje názor, že je to drahý luxus pre veľké firmy. Nie je to pravda. Vymoženosti dnešnej doby umožňujú robiť účinný marketing aj živnostníkovi alebo malej firme, navyše za veľmi nízke náklady.

 

Akých chýb v marketingu sa dopúšťajú SZČO a malé firmy?

Uvediem 6 najčastejších:

 

  1. Žiaden marketing Spoliehanie sa, že zákazníci nejako prídu. V dobrých časoch to môže fungovať, hlavne ak už máte niečo za sebou a občas príde nejaký zákazník aj na odporúčanie. Spoliehať sa na to však nedá. Dnes je marketing už nevyhnutnosťou. Pritom nepotrebujete reklamu v TV alebo billboardy, aby ste pritiahli nových zákazníkov.

  2. Chýba zacielenieAk sa snažíte osloviť každého, neuspejete. Príliš široký záber znamená, že sa váš marketing stratí. Nemôžete osloviť rovnakým spôsobom rôzne skupiny zákazníkov (každá „počúva“ na niečo iné). Navyše, budete čeliť obrovskej konkurencii. Mali by ste mať vymedzenú takú cieľovú skupinu, u ktorej viete využiť nejakú konkurenčnú výhodu, a/alebo je tam menší konkurenčný tlak. 
  3. Široké zameranieAk sa snažíte byť odborníkom na všetko, budete pre zákazníkov nedôveryhodní. Ľudia chcú nakupovať od špecialistov. Čím užšia špecializácia, tým väčšia dôveryhodnosť. Čo by ste si mysleli o firme, ktorá robí daňové poradenstvo, prevádzkuje upratovacie služby a sieť fast-foodov? 
  4. NekoncepčnosťChýba dlhodobá stratégia, marketing sa robí živelne. Je síce lákavé podľahnúť ponuke na reklamu do časopisu za polovicu, ale trvalejší efekt tým nedosiahnete. Vytvorte si marketingový plán, inak budete plytvať energiou a peniazmi. Radšej toho robte menej, ale s rozumom. 
  5. KrátkodobosťMarketing nie je sezónna záležitosť. Treba ho robiť neustále. Formy môžete meniť, ale nesmiete prestať. Zíde z „očí“, zíde z mysle. Tak ako kvetinu nestačí poliať iba raz, musíte ju polievať opakovane. Ak marketing nemá byť dlhodobá záležitosť, tak sa do toho ani nepúšťajte. 
  6. Chýba odlíšenie saAk to robíte ako všetci ostatní, nebudete ničím zaujímaví a splyniete s okolím. „U nás Kvalita za najvýhodnejšie ceny!“ Nehovorí to o sebe už každý? Nájdite spôsob, ako sa odlíšiť. Lebo vám ostane iba jedna možnosť, a to odlíšiť sa cenou. A to asi nechcete. Najlepšie na tom je, že nemusíte byť odlišní. Stačí, keď budete odlišne pôsobiť. Tomu sa hovorí pozicioning – naučte vašu cieľovú skupinu, čo si má o vás myslieť.

 

Toto je najčastejších 6 marketingových „hriechov“ malej firmy. 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Online marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

06nov8:30Práca so spätnou väzbou – cesta k efektívnejšej komunikácii8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Manažment,Marketing

06nov8:30Práca so spätnou väzbou – cesta k efektívnejšej komunikácii8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Manažment,Marketing

06nov8:30Práca so spätnou väzbou – cesta k efektívnejšej komunikácii8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Manažment,Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X