- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Personalistika
- Sociálne médiá sú silným nástrojom pre personalistov aj pre uchádzačov o prácu
Sociálne médiá sú silným nástrojom pre personalistov aj pre uchádzačov o prácu
V súčasnom digitálnom veku patria sociálne médiá medzi pomyselných kráľov nad našimi životmi. V neposlednom rade tak predstavujú miesta, kde mnohí ľudia začínajú a končia svoje dni, prijímajú a zdieľajú rôzne informácie, konverzujú alebo prezentujú svoje názory, podnikateľské či iné aktivity.
A tak, ako sa obchodníci postupom času naučili pritiahnuť pozornosť potenciálnych zákazníkov na lákavý obsah svojich stránok vytvorených na týchto platformách, tak sa aj náboroví pracovníci pripojili na rôzne sociálne siete a začali si prostredníctvom nich budovať svoje siete kontaktov. Odborníci z oblasti personalistiky preto upozorňujú a zároveň aj odporúčajú, aby sa ľudia spojili cez sociálne siete s týmito náborovými pracovníkmi či vyhľadávačmi talentov (headhuntermi), pretože im to môže priniesť rôzne zaujímavé pracovné, prípadne aj obchodné príležitosti.
Nábor zamestnancov na sociálnych sieťach predstavuje pre personalistov silný nástroj a relatívne nový trend predstavujúci možnosti, ako sa spojiť a osloviť potenciálnych kandidátov na uvoľnené pracovné pozície či ako prilákať nové talenty. Dôležitú skutočnosť v tomto procese zohráva aj správne nastavenie profilov uchádzačov, ktoré by mali obsahovať najmä vhodne zvolené kľúčové slová. Uchádzači by zároveň mali byť aktívni na príslušných sociálnych sieťach a cieleným obsahom zaujať potenciálnych zamestnávateľov či obchodných partnerov.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.