Spam v prvom štvrťroku 2015 rozširovali nové domény
Podiel spamu v e-mailovej komunikácii predstavoval v prvom kvartáli tohto roka 59,2%.
Podvody s novými doménami
Ďalšia vlna registrácie nových generických domén poskytuje organizáciám možnosť zvoliť si domény tak, aby boli v súlade s ich aktivitami a zameraním ich stránok. Napríklad stránky zamerané na pracovné ponuky alebo prácu môžu použiť doménu .work a vedecké stránky doménu .science atď.
Podľa spoločnosti Kaspersky Lab spameri a kyber kriminálnici na nový trend zareagovali tiež veľmi rýchlo. Vďaka ich aktivitám sa nové domény stali takmer okamžite cieľom masívnej distribúcie reklamného spamu, a phishingových a škodlivých e-mailov. (phising – aktivity zamerané na vylákanie hesiel, mobilných čísiel, atď. – pozn. red.)
E-maily zaslané z domén typu .work vo všeobecnosti obsahovali ponuky na vykonanie rôznych typov prác vrátane údržby domácnosti, stavebných prác alebo inštalácie zariadení. Mnohé z e-mailov zaslaných z domén typu .science zase propagovali školy ponúkajúce diaľkové štúdium, kurzy pre zdravotné sestričky a študijné programy pre právnikov či iné profesie.
E-mailová komunikácia v prvom kvartáli roka obsahovala aj množstvo e-mailov z „farebných domén“ ako .pink, .red či .black. Tieto e-maily boli často zamerané na propagáciu internetových zoznamovacích stránok z Ázie.
Štatistika spamu a phishingu za Q1:
- Prehľad ukázal, že podiel spamu v e-mailovej komunikácii predstavoval v prvom kvartáli roku 2015 59,2%, čo je o 6 percentuálnych bodov menej ako v predchádzajúcom kvartáli.
- USA si udržali pozíciu najčastejšieho zdroju spamu – sú pôvodcom až 14,5% nevyžiadanej pošty.
- Produkty spoločnosti Kaspersky Lab zaznamenali 50 077 057 prípadov, ktoré spustili “antiphishingový” systém. Je to o 1 milión prípadov viac ako v rovnakom období minulého roku.
- Phishingové techniky zamerané na klientov finančných inštitúcií majú na svedomí 37,06% všetkých zaznamenaných prípadov.
„Ak sa pozrieme na štatistiky spamu za prvý štvrťrok vo všeobecnosti, tak z nových domén sa najviac šíril spam zameraný na poisťovacie produkty, čo do počtu odoslaných správ aj počtu registrovaných domén, a to na najrôznejšie druhy poistenia – od životného, áut, až po poistenie zvierat,“ hovorí Tatiana Ščerbaková, Senior Spam Analyst Kaspersky Lab.
eBooky: