Storočie reklamy v kocke, takto ďaleko sme dospeli
Je pravda, že dnešné reklamy vo veľkej miere objektivizujú ženy. Chcete si kúpiť podlahu, potrebujete nové pneumatiky, alebo plánujete meniť strechu? Vo všetkých reklamách sa objavuje žena ako objekt. Myslíte si, že pred takým polstoročím to bolo inak?
Minulé storočie bolo plné sexistických sloganov, tvrdení, že cigarety sú zdravé a mamičky by mali svojim deťom pridávať do mlieka 7up. Možno aj dnešné reklamy budú o nejakých 50 rokov našich potomkov šokovať…
V 20. rokoch spoločnosť Palmolive tvrdila, že pre ženy je dôležitejší vzhľad ako inteligencia.
V 40. rokoch sa firma Camel snažila zákazníkov presvedčiť, že cigarety sú pre nich naozaj dobré.
Reklama na dezert Jello z 20. rokov ukazuje, ako malý chlapec tmavej pleti podáva „na plantáži“ dezert mladej žene bielej pleti.
V 30. rokoch spoločnosť Kellogg povzbudzovala ženy k tvrdej práci okolo domu. Jej vitamíny sú k tomu nápomocné.
Spoločnosť 7up povzbudzovala matky, aby tento sladký nápoj dávali svojim malým deťom.
Soda Pop Board of America mala podobný nápad ako 7up. Cola je predsa dobrá.
V 50. rokoch bolo bežné v reklamách na cigarety používať deti. Tak to urobila aj spoločnosť Marlboro.
Van Heusen sa v 50. rokoch vysmieval nie-bielym ľuďom.
Ideálny darček pre ženy? V 60. rokoch to bol podľa spoločnosti Hoover ich vysávač.
V 70. rokoch mala spoločnosť Baby Soft predstavu, že nevinnosť je viac sexy ako si myslíme.
Ženy boli v tejto reklame degradované na „podávačky“ cigariet.
NK Fairbank Co. označila dieťa tmavej pleti za nečisté.
Lysol vykreslil ženy ako plné „pochybností“, „ignorancie“ a „zábran“.
Jade East sa tiež neukázal v najlepšom svetle. Nikto však neprotestoval.
Ženské telo redukovala firma Warner na obyčajný objekt. Ich výrobok vraj pomôže „dievčatám, ktoré toho majú príliš veľa dole a málo hore“.
Chcete potešiť muža? Držte sa ďalej od cukru… Tvrdila v roku 1968 spoločnosť Tab, ktorá takýmto spôsobom núkala svoju diétnu colu.
Začiatkom 20. storočia bola podľa Pear‚s Soap čistota bremenom belochov.