Toalety pre bohatých majú prilákať novú klientelu do Lidlu
NEMECKO – Nemecká sieť diskontných maloobchodných predajní Lidl sa pripravuje na obrovskú expanziu. Spoločnosť plánuje investovať stovky miliónov eur do nového vzhľadu jej predajní vo Veľkej Británii a tamojším zákazníkom chce už čoskoro ponúknuť širší sortiment kvalitných vín, ako aj ďalších luxusných tovarov.
Obchodný reťazec si od plánovaných noviniek sľubuje získanie priazne na strane majetnejšej klientely. Nové diskontné predajne by mali mať k dispozícii aj toalety pre zákazníkov a viaceré samoobslužné pokladne. Spoločnosť zároveň plánuje otvorenie 30 až 40 nových prevádzok v krajine, pričom v porovnaní s uvedeným číslom tam vlani otvorila len polovicu. V nadchádzajúcich troch až štyroch rokoch chce tiež zrenovovať viac ako 150 existujúcich britských prevádzok, ktoré chce premeniť v duchu nového konceptu s názvom „obchod budúcnosti“. V rámci tohto konceptu sa tak okrem celkom nového vzhľadu predajní či vybudovaných toaliet, môžu zákazníci tohto nemeckého obchodného reťazca vo Veľkej Británii tešiť aj na ďalšie vymoženosti. Lidl im chce vybudovať širšie nákupné uličky a do predajní plánuje inštalovať aj úspornejšie a energeticky efektívnejšie LED osvetlenie.
Ďalšiu úsporu nákladov vidí nemecký predajca napríklad aj v možnostiach recyklácie tepla z chladničiek a chladiarenských boxov, ktoré chce použiť na vykurovanie samotných predajní. Tým sa stane prevádzka obchodu úspornejšou a prispeje tak zároveň k šetreniu životného prostredia. Aj uvedenými krokmi sa chce Lild odlíšiť od tradičných prevádzkovateľov maloobchodných diskontných predajní a získať si novú klientelu aj medzi náročnejšími spotrebiteľmi.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.