Traja najväčší oberači príjmu
Keď sa pozriem do svojej obchodníckej minulosti, našiel som tri metódy, ktorými som sa roky úspešne oberal o príjem. Asi ma stáli dosť veľa peňazí. Ani nechcem vedieť koľko. Nech sú teda výstrahou aj pre vás.
1. Oberač príjmu číslo jeden
Naháňanie nesprávnych klientov. Dá sa to robiť na dva spôsoby:
- loviť v nesprávnych vodách, t.j.nesprávny výber kontaktov už pri prvotnom oslovení. Ak hľadáte zlato, vo vašej záhradke na Záhorí ho asi nenájdete. Alebo, že by?
- venovanie pozornosti klientom, s ktorými nie je predpoklad urobiť obchod. Podobne, ako sa nechcete zbaviť starého svetra v skrini. Veď možno si ho ešte niekedy oblečiete. Ale vy viete, že nie. Ale nedá vám to, aby ste sa ho zbavili. Tak vám zaberá miesto.
2. Oberač príjmu číslo dva
Babranie sa s nepodstatnými úlohami. Viem, že každú prácu je treba urobiť. Ale netreba sa neproduktívnym činnostiam (to sú tie, čo priamo nesúvisia s predajom) venovať viac, ako je nutné.Túto „úchylku“ mávame z jednoduchého dôvodu-nepodstatné úlohy sú nám menej nepríjemné, ako tie dôležité. Je predsa menej „rizikové“ babrať sa dve hodiny s ponukou, ktorá môže byť hotová za pol hodinu, ako dvihnúť telefón, oslovovať nových klientov a riskovať odmietnutie.
Tu nepomôže nič iné, iba sebadisciplína. Proste sa donútiť robiť to, čo treba. Ak máte vnútorný dôvod (motiváciu), prečo to robiť, o to lepšie pre vás. Inak budete asi potrebovať „bič zvonku“. Ale to už nie sme v biznise, ale na panskom.
3. Oberač príjmu číslo tri
Nedotiahnuté obchody. Keď som spomenul záhradku raz, spomeniem aj druhýkrát. „Trojka“ znamená venovať sa celý rok pestovaniu paradajok a potom ich nechať zhniť na záhone. V predaji to znamená „rozrobiť obchod, nechať ho s otvoreným koncom a čakať (alebo zabudnúť)“. Keď nepredám ja, predá konkurencia. Jednoduché.Spoznali ste niektorého z oberačov? Tak ho zastavte. Nenechajte sami seba oberať o príjem. Inak nikoho neobviňujte, že málo zarábate.