Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Trávite na internete zbytočne veľa času a chcete to zmeniť?

Internet business security concept: red key with skull icon on laptop keyboard. Included clipping path, so you can easily edit it.
Fotobanka Pixmac
29. marca 2016 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Napriek hroziacim termínom a množstvu nie celkom dokončenej práce a napriek tomu, že na vás tlačí čas, kliknete na nejaký článok, ktorý si, ako vás nabáda komentár, zaručene musíte prečítať. Ste predsa iba človekom…

Naučiť sa šetriť čas nie je ľahká záležitosť, aj takéto naoko nevinné klikanie na „hlúposti“ vás môže stáť hodiny drahocenného času. Zdanlivo životne dôležité, a pritom zákerné (rozptyľujúce a energiu vysávajúce) – aj tak môžu byť vnímané niektoré príspevky uverejnené na internete. Podľa niektorých štúdií strávime každý deň priemerne päť a pol hodiny v spoločnosti digitálnych médiách a na telefón sa pozrieme až 221-krát.

S ohľadom na „všadeprítomnosť“ internetu a úskalia prílišnej naviazanosti dnešného človeka na moderné technológie sa núka otázka: je vôbec možné držať bytie online na uzde? Psychologické výskumy orientované na sebakontrolu odporúčajú niekoľko stratégií.

Triky v mene klikov

Je dôležité uvedomovať si niektoré triky, ktoré internetoví prispievatelia a weboví vývojári používajú, aby upútali našu pozornosť.

Obyčajne sa napríklad v tituloch článkov používajú okrúhle čísla (štandardom je v tomto kontexte trebárs postup „top 10“). Ak sa v názve článku objaví iné číslo, poruší sa vzorec. A toto vedie k tomu, že názov tak môže výraznejšie zaujať. Zvyčajne totiž na ľudí zaberajú nezvyčajnejšie čísla, ktoré na rozdiel od čísel okrúhlych a končiacich číslicou 5 nezapadajú do štandardizovaných vzorcov. Sociálny psychológ Anthony Pratkanis a jeho kolegovia objavili, že pouličným žobrákom, ktorí si pýtali 37 centov, väčšina okoloidúcich dala peniaze ochotnejšie ako tým, ktorí si pýtali „štvrťdolár“ (25 centov). Platí teda, že neočakávaný stimul si získa našu pozornosť a navyše nás môže primäť k hľadaniu vysvetlenia. (Hm, prečo nie top 10, ale top 11?)

Ako znie teda rada? Nenechajte sa nalákať čímsi, čo sa vymyká štandardom.

Priviazať sa k stožiaru môže niekedy pomôcť

Obsah na internete nie je obvykle prispôsobovaný len na to, aby pútal pozornosť; v niektorých prípadoch je tvorený tak, aby sa užívateľ k nemu vrátil a vracal znovu a znovu. Pomyslite napríklad na rôzne upozornenia (trebárs keď niekto odpovie na post).

Čo teda robiť? Pomôcť môže nechať sa inšpirovať tým, čo urobil Odyseus, keď so svojou posádkou plával cez „územie“ sirén. Sebakontrola je základ – človek sa jednoducho musí (niekedy možno aj radikálne) zariadiť tak, aby predišiel tomu, čomu predísť chce. Keď je reč o moderných technológiách, je možné si trebárs zablokovať prístup ku konkrétnym webovým stránkam. Aj vypnutie wi-fi v mobilnom zariadení môže byť v tomto kontexte mimoriadne prospešné – platí napokon ono príslovečné „čo oči nevidia, srdce nebolí“.

„Milí priatelia, týmto vyhlasujem, že…“

Záväzky (týkajúce sa napríklad času tráveného online) môžu byť efektívnejšie, keď sa nimi človek prezentuje verejne. Výskumníci zistili, že človek, ktorý sa k niečomu zaviaže pred inými, má – na rozdiel od toho, ktorý si svoj cieľ nechá pre seba – sklon k snahe o dodržanie svojho prísľubu. Práve takéto gesto môže totiž aj v záujme dobrej reputácie napomôcť zachovaniu toho, čo je v tejto súvislosti vari najdôležitejšie – sebakontroly.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Podnikám na internete

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

december

05dec8:30Biznis a spoločenská etiketa v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

05dec8:30Biznis a spoločenská etiketa v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

05dec8:30Zákon o dani z finančných transakcií8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DzP

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X