Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Viete, prečo je dôležité zabávať vašich zákazníkov?

Očakávania zamestnávateľov na 4. kvartál sú optimistické
Ilustračné foto: SITA
28. januára 2017 Img_3433.jpg Zdroj Business Insider Tlačiť

Každý podnikateľ sa snaží, aby boli jeho zákazníci šťastní a spokojní a aby sa k nemu neustále vracali. Ako to však dosiahnuť? Webový portál www.businessinsider.com má pre vás jeden z tipov, ktorý by vám v tomto mohol pomôcť.

Čakanie

Nie je žiadnym tajomstvom, že zákazníci neradi čakajú. Môže to byť dokonca až také zlé, že čakanie dokáže negatívne ovyplvniť každý aspekt vášho podnikania.

Jedna zo štúdií z roku 2014 v tejto súvislosti odhalila, že dlhé čakacie doby u poskytovateľov zdravotnej starostlivosti znížili celkovú spokojnosť s poskytovanými službami u pacientov. Okrem toho prispeli aj k poklesu dôvery v tieto organizácie.

Našťastie, na každý problém existuje riešenie a podľa spomínaného webového portálu pritom dokonca ani nemusíte prerobiť celý váš biznis model.

Ak totiž nedokážete eliminovať čakanie, skúste aspoň odstrániť vnímanie tohto stavu u vašich zákazníkov. Ako na to? Na rad tu prichádza avizovaná zábava.

Zábava

Faktom je, že čakanie nedokážeme celkom odstrániť z nášho života. A aj keď existujú rôzne opatrenia, ktorými sa podnikatelia naprieč celým spektrom snažia eliminovať čakanie, celkom odstrániť ho väčšinou nedokážu.

Výskumy potvrdzujú, že napríklad Američania strávia čakaním až 37 miliárd hodín ročne. Podnikatelia by preto v žiadnom prípade nemali podceňovať tento faktor a mali by s ním pracovať v rámci pripravovanej stratégie.

Dôležité je uvedomiť si, že nie čakanie ako také, ale nuda je problémom, ktorý v skutočnosti najviac trápi zákazníkov.

Zena_zrkadlo_pixabay.com_.jpg
pixabay.com

V roku 1950 sa nájomníci jednej budovy s kancelárskymi priestormi v New Yorku sťažovali na dlhé čakacie doby na výťahy.

Manažér budovy si s týmto problémom poradil tak, že vedľa výťahov dal inštalovať zrkadlá a sťažnosti následne ustali. Všetko, čo tak potreboval vyriešiť, bola nuda.

Tento ranný experiment v súvislosti s psychológiou čakania u zákazníkov tak ešte aj dnes poskytuje cenný základ pre mnohých úspešných podnikateľov po celom svete.

Iným zaujímavým príkladom je letisko v americkom Houstone, ktoré obmedzilo sťažnosti ohľadom čakania na batožinu tým, že predĺžilo čas, ktorý musia prejsť zákazníci medzi letiskovou bránou a miestnosťou pre vyzdvihnutie batožiny.

Šťastný a spokojný zákazník sa vracia

Odpoveďou na otázku, prečo by mali podnikatelia venovať dostatočnú pozornosť tejto oblasti, je fakt, že spokojní a šťastní zákazníci sa k nim budú vracať.

Ešte dôležitejšou je však v tejto súvislosti skutočnosť, že takmer 90 % zákazníkov je ochotných zaplatiť viac, keď majú dobrú skúsenosť s konkrétnym podnikateľom.

Stiahnite si príručku natívnej reklamy TU.

Img_3433.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

podnikanieretenciazábavazákazníci

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X