Viete, prečo je dôležité zabávať vašich zákazníkov?
Každý podnikateľ sa snaží, aby boli jeho zákazníci šťastní a spokojní a aby sa k nemu neustále vracali. Ako to však dosiahnuť? Webový portál www.businessinsider.com má pre vás jeden z tipov, ktorý by vám v tomto mohol pomôcť.
Čakanie
Nie je žiadnym tajomstvom, že zákazníci neradi čakajú. Môže to byť dokonca až také zlé, že čakanie dokáže negatívne ovyplvniť každý aspekt vášho podnikania.
Jedna zo štúdií z roku 2014 v tejto súvislosti odhalila, že dlhé čakacie doby u poskytovateľov zdravotnej starostlivosti znížili celkovú spokojnosť s poskytovanými službami u pacientov. Okrem toho prispeli aj k poklesu dôvery v tieto organizácie.
Našťastie, na každý problém existuje riešenie a podľa spomínaného webového portálu pritom dokonca ani nemusíte prerobiť celý váš biznis model.
Ak totiž nedokážete eliminovať čakanie, skúste aspoň odstrániť vnímanie tohto stavu u vašich zákazníkov. Ako na to? Na rad tu prichádza avizovaná zábava.
Zábava
Faktom je, že čakanie nedokážeme celkom odstrániť z nášho života. A aj keď existujú rôzne opatrenia, ktorými sa podnikatelia naprieč celým spektrom snažia eliminovať čakanie, celkom odstrániť ho väčšinou nedokážu.
Výskumy potvrdzujú, že napríklad Američania strávia čakaním až 37 miliárd hodín ročne. Podnikatelia by preto v žiadnom prípade nemali podceňovať tento faktor a mali by s ním pracovať v rámci pripravovanej stratégie.
Dôležité je uvedomiť si, že nie čakanie ako také, ale nuda je problémom, ktorý v skutočnosti najviac trápi zákazníkov.
V roku 1950 sa nájomníci jednej budovy s kancelárskymi priestormi v New Yorku sťažovali na dlhé čakacie doby na výťahy.
Manažér budovy si s týmto problémom poradil tak, že vedľa výťahov dal inštalovať zrkadlá a sťažnosti následne ustali. Všetko, čo tak potreboval vyriešiť, bola nuda.
Tento ranný experiment v súvislosti s psychológiou čakania u zákazníkov tak ešte aj dnes poskytuje cenný základ pre mnohých úspešných podnikateľov po celom svete.
Iným zaujímavým príkladom je letisko v americkom Houstone, ktoré obmedzilo sťažnosti ohľadom čakania na batožinu tým, že predĺžilo čas, ktorý musia prejsť zákazníci medzi letiskovou bránou a miestnosťou pre vyzdvihnutie batožiny.
Šťastný a spokojný zákazník sa vracia
Odpoveďou na otázku, prečo by mali podnikatelia venovať dostatočnú pozornosť tejto oblasti, je fakt, že spokojní a šťastní zákazníci sa k nim budú vracať.
Ešte dôležitejšou je však v tejto súvislosti skutočnosť, že takmer 90 % zákazníkov je ochotných zaplatiť viac, keď majú dobrú skúsenosť s konkrétnym podnikateľom.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.