Wal-Mart za vyše 3 mld. USD kupuje online predajcu Jet.com
Jet.com začal podnikanie pred rokom, kedy ohlásil svoj zámer konkurovať lídrovi v predaji prostredníctvom internetu, spoločnosti Amazon.
Americký maloobchodný reťazec Wal-Mart sa dohodol na prevzatí internetového predajcu Jet.com, ktorý začal podnikanie pred rokom, kedy ohlásil svoj zámer konkurovať lídrovi v predaji prostredníctvom internetu, spoločnosti Amazon.
Wal-Mart za firmu Jet.com zaplatí 3 mld. USD v hotovosti a ďalších 300 mil. USD v akciách. Dohoda, ktorú ohlásili v pondelok, je významným krokom pre reťazec Wal-Mart, ktorý si uvedomuje, že musí vo svete predaja cez internet agresívnejšie súťažiť.
Snaha konkurovať cez internet
Akvizícia predajcu Jet.com umožní spoločnosti Wal-Mart efektívnejšie konkurovať firme Amazon.com a iným predajcom prostredníctvom internetu. Očakáva sa, že prevzatie sa uzavrie v tomto roku po schválení regulačnými úradmi, uviedol Wal-Mart.
Kúpa firmy Jet.com zároveň Wal-Martu pomôže získať zákazníkov s vyššími príjmami, ktorí sú zvyčajne mladší. Jet.com mesačne získava vyše 400 tis. nových kupujúcich a denne spracuje v priemere 25 tis. objednávok.
Wal-Mart vo svojom uplynulom fiškálnom roku, ktorý sa skončil v januári, predajom cez internet dosiahol tržby v sume 13,7 mld. USD, čo bol iba zlomok v rámci jeho celkových tržieb vo výške 482,1 mld. USD. Jeho predaj prostredníctvom internetu je podstatne menší v porovnaní s ročnými tržbami firmy Amazon.com, ktoré sú na úrovni 107 mld. USD.
(1 EUR = 1,1087 USD)