Zväčšovanie ruského kolesa
Ľudia, ktorí odchádzajú z Ruského kolesa, nesmú odísť len tak. Dosleduj ich až do konca. Dosledovaním obchodu sa zaoberáš z niekoľkých dôvodov:
- Aby si klient zaobstaral tvoj produkt.
- Keď sa mu páči tvoj produkt, nech poskytne mená ďalších potenciálnych klientov.
- Ak ho už nechce, nech napriek tomu poskytne kontakty na iných klientov.
Je dobré špecializovať sa len na jednu oblasť a v nej sa snažiť byť najlepším. Namiesto nových odvetví, do ktorých sa chceš pustiť, je lepšie získavať viac zákazníkov na svoje súčasné Ruské koleso. A to jedno koleso zväčšovať. Namiesto nových odvetví, nové obry.
Musíš počítať s tým, že ľudia na Ruskom kolese ,,umierajú“ a preto nahrádzaj ich inými. Ale to nestačí. Na rozdiel od obsluhy klasického Ruského kolesa na púti, máš jednu výhodu i nevýhodu súčasne. Jeho Ruské koleso má stále rovnakú kapacitu. Pokiaľ má dvadsať kabínok a do každej sa zmestia štyria ľudia, viac ako osemdesiat ľudí nemôže naraz využiť jeho služieb. Môže byť ich osemdesiat alebo menej.
Pokiaľ chce obsluha zvýšiť svoje príjmy, musí pracovať dlhšie alebo vlastniť viac týchto ruských kolies, alebo si zaobstarať väčšie kolesá, alebo zvýšiť ceny, prípadne tieto možnosti kombinovať. Každá možnosť ale prináša väčšie starosti aj vyššie riziká.
Ty to máš jednoduchšie. Môžeš robiť to isté čo obsluha klasického Ruského kolesa a navyše môžeš rozmery svojho kolesa ,,nafukovať“. Zvýšenie počtu ľudí, ktoré oslovíš, znamená potenciálne vyšší počet zákazníkov. To znamená vyšší počet tých verných a zároveň i odpadu. O tých verných dvadsať percent sa ale musíš starať hlavne kvalitatívne. Oni nesmú pocítiť, že sú len jedným kolieskom v tvojom súkolí. Oni musia z tvojho konania pocítiť, že sú najdôležitejšími klientmi. Počítaj s tým, že ľudia odchádzajú a budú odchádzať z tvojho kolesa.
Už teraz sa staraj o ďalšie dopĺňanie svojho kolesa. Každý obchod uskutočňuj s perspektívou, že sa bude opakovať. Že tento obchod nie je váš posledný, ale len jedným z mnohých, ktorý ešte spolu so zákazníkom urobíte.