Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

11 psychologických trikov, ktoré vám pomôžu v komunikácii s kýmkoľvek

Rozdielnosť, komunikácia
ilustračné: thinkstockphotos.com
5. apríla 2017 Zdroj brightside.me Tlačiť

Niekedy si s ľuďmi nesadnete, požiadať niektoré osoby o niečo vám robí problém a niektorým by ste sa najradšej oblúkom vyhli. Existuje niekoľko techník, ktoré vám pomôžu si vytvoriť dobré vzťahy s kýmkoľvek. Vyskúšajte ich.

1. V prípade, že odpoveď, ktorú dostanete, je nevyhovujúca (osoba neodpovedala jasne či klamala), nepýtajte sa znova. Namiesto toho sa ticho pozerajte do jej očí. Táto technika danú osobu dostane do kúta a bude nútená pokračovať v odpovedi.

2. Ak na vás niekto kričí, snažte sa udržať pokoj a zostať ľahostajný. Prvou reakciou na krik býva hnev, ktorý vyprovokuje ďalší krik. Ak zostanete pokojný, vyvoláte v človeku pocit viny za jeho vzdorovité a agresívne správanie. S najväčšou pravdepodobnosťou bude on ten, kto požiada o odpustenie.

3. Ak viete, že sa vás niekto chystá kritizovať, snažte sa sedieť alebo stáť vedľa neho. Danú osobu tým obmäkčíte a bude voči vám menej negatívna.

ilustračné: thinkstockphotos.com

4. Predstavte si, že daný človek je váš dobrý priateľ, takže sa budete cítiť pokojnejšie v jeho spoločnosti a bude pre vás ľahšie sa s ním baviť.

5. Ak sa všetci v skupine začnú smiať naraz, každý z nich sa inštinktívne pozerá na človeka, ktorý sa mu páči najviac alebo ku komu sa chce dostať bližšie. Preto sledujte oči všetkých prítomných po vydarenom vtipe – veľa sa toho naučíte.

6. Keď sa s niekým stretnete, vyjadrite radosť zo stretnutia. Úprimne sa usmejte alebo povedzte niekoľkokrát jeho meno. Časom začnete s danou osobou vychádzať lepšie a potešenie z rokovania bude úprimné.

Stretnutie, socializácia, káva
ilustračné: thinkstockphotos.com

7. Ak je vaša práca spojená s ľuďmi, je možné ich „prinútiť“, aby sa správali slušne a láskavo. Dajte si za hlavu zrkadlo, keď sa s vami bude niekto rozprávať, bude sa v ňom vidieť a automaticky sa začne správať lepšie.

8. Ak chcete upútať pozornosť niekoho, kto sa vám páči, zízajte na niečo priamo za jeho ramenami. Akonáhle si uvedomíte, že si to osoba všimla, rýchlo sa jej pozrite do očí a jemne sa usmejte. Zaručene to funguje.

9. Očný kontakt je dôležitý, preto naň nezabúdajte. Samozrejme, že to nemusíte robiť celú dobu, občas sa pozrite za danú osobu alebo odvráťte pohľad a znovu nadviažte očný kontakt.

Očný kontakt, kancelária, biznisman, face to face
thinkstockphotos.comilustračné: thinkstochphotos.com

10. Ak máte na osobu nejaké požiadavky alebo podmienky, povedzte to priamo. Pravdepodobne daný človek s nimi súhlasiť nebude a v prvej chvíli ich odmietne. S určitosťou sa nakoniec dohodnete, ľudia majú totiž tendenciu súhlasiť, keď sa podmienky zmenia/zmenšia.

11. Ľudia sú priťahovaní k tým, ktorí sú sebavedomí a presvedčení o svojich činoch, preto ukážte, že viete, o čom hovoríte (aj keď to tak nie je).

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

komunikácia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X