- Podnikam.sk
- Články
- Zaujímavosti
- 3 chyby, ktoré možno robíte pri výbere profilových fotografií na sociálnych sieťach
3 chyby, ktoré možno robíte pri výbere profilových fotografií na sociálnych sieťach
Či už si to pripúšťate, alebo nie, profilové fotografie na sociálnych sieťach o vás prezrádzajú viac, ako sa môže na prvý pohľad zdať.
Ak ste sa rozhodli stať sa súčasťou tohto virutálneho sveta a chcete sa v ňom prezentovať v pozitívnom svetle, nasledujúce riadky sú určené aj pre vás. Profilová fotografia na sociálnej sieti reprezentuje vašu „osobnú značku“.
Jej výber by ste preto nemali podceňovať, či ponechať na náhodu. Mal by to byť premyslený krok, ktorý vám prinesie očakávaný úspech v podobe pozitívneho prijatia.
Webový portál www.entrepreneur.com píše o troch nasledujúcich chybách, ktorých by ste sa mali vyvarovať pri výbere profilových fotografií na sociálnych médiách.
- Všade musíte mať rovnakú fotografiu
Množstvo publikovaných článkov odporúča čitateľom používanie jednej profilovej fotografie na všetkých sociálnych sieťach, kde majú vytvorené kontá. Cieľom tejto stratégie má byť skutočnosť, že tak budú lepšie rozpoznateľní a zapamätateľní.
Pravdou však ostáva, že napríklad Facebook a Twitter sú väčšinou využívané za iným účelom a ľudí, ktorí sú na Tumblr, zrejme nenájdete na Pintereste. Rovnako to, čo zdieľate na Instagrame, sa veľmi pravdepodobne neobjaví na vašom Linkedine.
- Máte len jednu profesionálnu fotografiu
Väčšina podnikateľov má kalendár nabitý rôznymi dôležitejšími termínmi a nemajú tak čas chodiť na pravidelné profesionálne fotografovanie.
Entrepreneur.com vám v takom prípade odporúča, aby ste skúsili obrázky upraviť aspoň svojpomocne, a to prostredníctvom rôznych efektov či filtrov. Fotky by ste tým mali priblížiť tej-ktorej sociálnej sieti, kam ich zamýšľate umiestniť.
- Pozor na vlasy
Zatiaľ, čo prvý dojem je podľa webového portálu Psychology Today vyvolaný najmä smerom pohľadu a úsmevom osoby na fotografii, vlasy sú treťou najdôležitejšou vecou, ktorá formuje celkový dojem o sledovanom človeku.
Podľa psychologičky Vivian Diller, PhD. to platí rovnako pri tvorbe názoru u žien aj mužov. Vlasy, ktoré napríklad vejú vo vetre, evokujú prirodzený výzor, vitalitu a pohyb. Tieto tri faktory tak výrazne zvyšujú prijateľnosť danej fotografie a sebavedomie zobrazenej osoby a robia takéto profilové obrázky populárne.
Z vyššie zvedeného tak možno usúdiť, že kreativite sa medze nekladú a užívatelia sociálnych médií majú radi prirodzenosť a nenútenosť. Zároveň však pritom netreba zabúdať na to, že ľudia okolo vás, ktorý s vami zdieľajú tento virutálny priestor, si všímajú, ako sa prezentujete a čo o sebe prostredníctvom profilového obrázku prezrádzate.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.