Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

3 veci, ktoré by ste nikdy nemali hovoriť vašim zamestnancom

Rozčúlený šéf, hnev
thinkstockphotos.com
31. októbra 2016 Img_3433.jpg Zdroj Entrepreneur.com, Podnikam.sk Tlačiť

Pri riadení zamestnancov je často skúšaná vaša trpezlivosť. Najmä v napätých situáciách sa vám môže ľahko stať, že im poviete niečo, čo budete neskôr ľutovať. Vždy preto majte na pamäti, že len preto, že ste šéf, ešte nie ste perfektný.

V nasledujúcom texte nájdete tri veci, ktoré úspešní manažéri nikdy nehovoria svojim zamestnancom. Vedia totiž, aký zdrvujúci dopad môžu mať na týchto ľudí a z dlhodobého hľadiska aj na samotnú spoločnosť. Cieľom každého dobrého lídra je podpora tímu a vytvorenie produktívnej pracovnej atmosféry. Týmto frázam sa preto zďaleka vyhýbajú.

„Ja som šéf a povedal som“

Všetci sme dospelí a podľa toho by sme sa aj mali správať. K svojim zamestnancom by ste mali byť čo najviac úprimní a otvorení. Ak chcete, aby vás rešpektovali, aj vy musíte rešpektovať ich názory a postoje. Ak sa v určitej situácii rôznia, je potrebné viesť konštruktívny dialóg, kde si veci vyjasníte. Na podporu vašich tvrdení radšej použite presvedčivé fakty.

„Môžete byť radi, že máte túto prácu“

Ak sa takto cítia vaši zamestnanci, ste to skôr vy, kto môže byť rád, že má túto prácu. Fráza tohto typu totiž navodzuje atmosféru nadradenosti a pohŕdania a pestuje kultúru, ktorá jasne naznačuje vašim podriadeným, že sú vám ukradnutí. Takíto zamestnanci nikdy nebudú dostatočne obetaví a produktívni, pretože budú mať pocit, že pre vás nič neznamenajú. Ani oni sa potom nepotrhajú, aby urobili maximum pre vašu spoločnosť. To sa následne môže negatívne odraziť na vašich výsledkoch.

„Na toto nemám čas“

Myslíte to vážne? Vy ste predsa šéf! Je vašou povinnosťou urobiť si čas na vašich ľudí. Ak už za vami príde niektorý z vašich pracovníkov, zrejme má na to pádny dôvod. Urobte si preto naňho čas a vypočujte si jeho dotaz. Ak nie je opodstatnený, diplomaticky mu to vysvetlite. Je to vždy lepšie, akoby ste ho hneď odbili. Úspešní lídri si veľmi dobre uvedomujú, že ich zamestnanci potrebujú kontakt. Len tak totiž dostatočne zabezpečia prijatie príslušných korporátnych štandardov a kultúry, ktorú sami nastolili. Takáto komunikácia im zároveň poskytuje potrebnú spätnú väzbu o dianí v danej spoločnosti.

Img_3433.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

komunikáciariadenietipyzamestnanci

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Personalistika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X