- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Personalistika
- 3 veci, ktoré by ste nikdy nemali hovoriť vašim zamestnancom
3 veci, ktoré by ste nikdy nemali hovoriť vašim zamestnancom
Pri riadení zamestnancov je často skúšaná vaša trpezlivosť. Najmä v napätých situáciách sa vám môže ľahko stať, že im poviete niečo, čo budete neskôr ľutovať. Vždy preto majte na pamäti, že len preto, že ste šéf, ešte nie ste perfektný.
V nasledujúcom texte nájdete tri veci, ktoré úspešní manažéri nikdy nehovoria svojim zamestnancom. Vedia totiž, aký zdrvujúci dopad môžu mať na týchto ľudí a z dlhodobého hľadiska aj na samotnú spoločnosť. Cieľom každého dobrého lídra je podpora tímu a vytvorenie produktívnej pracovnej atmosféry. Týmto frázam sa preto zďaleka vyhýbajú.
„Ja som šéf a povedal som“
Všetci sme dospelí a podľa toho by sme sa aj mali správať. K svojim zamestnancom by ste mali byť čo najviac úprimní a otvorení. Ak chcete, aby vás rešpektovali, aj vy musíte rešpektovať ich názory a postoje. Ak sa v určitej situácii rôznia, je potrebné viesť konštruktívny dialóg, kde si veci vyjasníte. Na podporu vašich tvrdení radšej použite presvedčivé fakty.
„Môžete byť radi, že máte túto prácu“
Ak sa takto cítia vaši zamestnanci, ste to skôr vy, kto môže byť rád, že má túto prácu. Fráza tohto typu totiž navodzuje atmosféru nadradenosti a pohŕdania a pestuje kultúru, ktorá jasne naznačuje vašim podriadeným, že sú vám ukradnutí. Takíto zamestnanci nikdy nebudú dostatočne obetaví a produktívni, pretože budú mať pocit, že pre vás nič neznamenajú. Ani oni sa potom nepotrhajú, aby urobili maximum pre vašu spoločnosť. To sa následne môže negatívne odraziť na vašich výsledkoch.
„Na toto nemám čas“
Myslíte to vážne? Vy ste predsa šéf! Je vašou povinnosťou urobiť si čas na vašich ľudí. Ak už za vami príde niektorý z vašich pracovníkov, zrejme má na to pádny dôvod. Urobte si preto naňho čas a vypočujte si jeho dotaz. Ak nie je opodstatnený, diplomaticky mu to vysvetlite. Je to vždy lepšie, akoby ste ho hneď odbili. Úspešní lídri si veľmi dobre uvedomujú, že ich zamestnanci potrebujú kontakt. Len tak totiž dostatočne zabezpečia prijatie príslušných korporátnych štandardov a kultúry, ktorú sami nastolili. Takáto komunikácia im zároveň poskytuje potrebnú spätnú väzbu o dianí v danej spoločnosti.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.