Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

3 praktiky skutočne výnimočných lídrov. Ste ako oni?

úspech, kariéra, práca
thinkstockphotos.com
27. októbra 2016 Img_2614.jpg Zdroj Inc.com Tlačiť

Stať sa dobrým lídrom nie je jednoduchou úlohou pre nikoho z nás a vyžaduje si mnoho profesionálnych skúseností. To je však len jedna strana mince. Nemenej dôležité sú aj charakterové vlastnosti človeka, ktoré sa následne odrážajú na jeho návykoch a konkrétnych konaniach.

Jim Collins, ktorý napísal knihu s názvom „Good to Great“, ktorú by sme mohli voľným prekladom nazvať aj ako od dobrého ku skvelému, skúmal 1 435 „dobrých“ spoločností. V tomto množstve objavil 11 unikátnych firiem, ktoré následne označil ako „skvelé“. Toto označenie si vybrané subjekty zaslúžili najmä preto, že v ich vedení sa nachádzali lídri, ktorých označovali za ľudí, ktorým nevládne ich vlastné ego.

Collins v rámci prieskumu ďalej odhalil, že títo lídri sa vyznačovali paradoxnou kombináciou profesionality a extrémnej pokory. Popísal ich ako veľmi skromných ľudí, ktorých cieľom bolo prinášať výsledky bez toho, aby sa zameriavali sami na seba. Miesto toho sa podľa neho vyznačovali jednou spoločnou črtou, ktorou bolo uznávanie práce iných. Lídri, ktorých možno charakterizovať ako pokorných, sa všeobecne vyznačujú aj nasledovnými návykmi.

Nechajú hovoriť iných

Títo ľudia majú jednu spoločnú vlastnosť – miesto seba nechávajú hovoriť iných. Pravdou je, že na tejto stratégii je niečo, čo je neuveriteľne oslobodzujúce. Vyskúšajte a posúďte sami.

Dve magické slová

Títo lídri sa tiež zhodujú na tom, že nasledovné dve zázračné slová by ste mali používať vždy vtedy, keď je to opodstatnené. Sú to tieto dve slová: „Máš pravdu“.

Hľadajú odpovede

Spoločnou črtou týchto lídrov je aj to, že sa veľa pýtajú. Neváhajú sa spýtať ani to, ako treba niečo urobiť. Tým prejavujú svoju pokoru a dodávajú potrebnú váhu odporúčaniam iných. Sú zdravo zvedaví a tým ukazujú otvorenosť a aj to, že ani oni nie sú perfektní.

Výsledkom všetkých vyššie uvedených praktík je celkové zlepšenie vzťahov, zníženie napätia a nervozity v danom kolektíve a v neposlednom rade aj zvýšenie sebavedomia všetkých zúčastnených. Uvedené praktiky vám nezaručia pozitívne výsledky zo dňa na deň. Ukazujú však smer, ktorým sa možno vydať na ceste za zdokonalením vašich riadiacich zručností. Určite stojí za to sa nad nimi zamyslieť.

Img_2614.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Vo svojej praxi sa venuje oblasti korporátneho práva, copywritingu a prekladateľskej činnosti.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

lídripokoraúspech

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

05mar8:30Tvorba unikátnych obrázkov pomocou nástroja Midjourney8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

05mar8:30Tvorba unikátnych obrázkov pomocou nástroja Midjourney8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

07mar8:30Sabotéri v našej hlave8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X