- Podnikam.sk
- Články
- Zaujímavosti
- 6 vecí, ktoré si podľa psychológov ľudia na vás všimnú už počas prvých sekúnd stretnutia
6 vecí, ktoré si podľa psychológov ľudia na vás všimnú už počas prvých sekúnd stretnutia
Niektorí kariérni experti zastávajú názor, že pri prvom stretnutí trvá iným ľuďom priemerne tri sekundy, kým sa rozhodnú o tom, či ste im sympatickí a či tak pôjdu s vami do biznisu.
Za pravdu im dávajú aj mnohí psychológovia, ktorí však idú ešte ďalej. Tvrdia totiž, že už počas prvých sekúnd stretnutia vám ľudia určia výšku inteligencie, spoločenský status a rozhodnú sa, či ste pre nich dôveryhodným človekom. Našťastie máte možnosť kontrolovať niektoré veci, pomocou ktorých vás iní posudzujú. Viete si zvoliť vhodný odev či používať správnu reč tela takým spôsobom, aby ste zanechali dobrý dojem.
Nižšie nájdete dvanásť domnienok, ktoré si o vás urobia ľudia už v úvodných sekundách vášho stretnutia.
Dôveryhodnosť
Výskumníci z Princetonskej univerzity v jednej z realizovaných štúdií zistili, že ľudia sa rozhodnú o tom, či ste pre nich dôveryhodní za menej ako desať sekúnd počas vášho prvého stretnutia.
Spoločenské postavenie
Jedna z holandských štúdií zase ukázala, že ľudia, ktorí si obliekajú značkové veci od spoločnosti Lacoste a Tommy Hilfiger, vzbudzujú u iných dojem, že majú vyššie spoločenské postavenie. Prieskum tiež naznačil, že práve uvedené značky si mnohí ľudia spájajú s bohatstvom a vyšším životným štýlom.
Inteligencia
Štúdia profesorky Mory A. Murphyovej z roku 2007 odhalila, že ak sa ľuďom pri rozhovore pozeráte priamo do očí, vnímajú vás ako omnoho inteligentnejších.
Dominancia
Plešina nie je len pekná, ale je aj mocným nástrojom ako si získať priazeň ľudí. Experiment Pennsylvanskej univerzity totiž v tejto súvislosti potvrdil, že muži s oholenou hlavou na plešinu pôsobia na iných domimantnejším dojmom.
Dobrodružstvo
Ľudia nehádajú, kto ste len z vášho vonkajšieho vzhľadu, ale aj podľa spôsobu, akým sa pohybujete. Menší experiment so študentmi napríklad ukázal, že len pár krokov im stačilo k tomu, aby ľudí zaradili medzi úspešných či neúspešných jedincov alebo dobrodružné tipy.
Svedomitosť
Pracanti vraj často vyčnievajú z davu. Štúdia Liverpoolskej univerzity v tejto súvislosti odhalila, že účastníci boli schopní zmerať úroveň ľudskej svedomitosti s celkom dobrou presnosťou len obyčajným pohľadom na fotografie ľudí.
Vyššie uvedené výsledky tak len potvrdzujú skutočnosť, že prvý dojem netreba podceňovať. Okrem spomenutých domienok môže o vás mnohé prezradiť aj to, či ste agresívnym človekom, či vás čaká povýšenie, ale aj informácie o náboženskom vyznaní či extrovertnom type povahy.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.