- Podnikam.sk
- Články
- Marketing
- Reklama
- Internetová reklama
- Facebook sprísnil pravidlá pre zadávanie reklamy
Facebook sprísnil pravidlá pre zadávanie reklamy
Sociálne médiá sa postupne stávajú každodennou súčasťou bežného života mnohých z nás. Predstavujú efektívny komunikačný nástroj nielen pre bežných užívateľov, ale aj pre podnikateľov či politikov a poskytujú priestor aj pre rôzne neziskové organizácie a iné záujmovú skupiny. Nebolo to pritom tak dávno, keď sme si nevedeli ani len predstaviť, že raz budeme v reálnom čase komunikovať s niekým, kto sa nachádza na druhom konci sveta, alebo podnikať v tomto online priestore.
S rozvojom sociálnych platforiem tak už v súčasnosti dokážeme nielen komunikovať, ale aj zdieľať rôzne informácie z našich životov s inými užívateľmi po celom svete. Na jednej strane je to veľkým privilégiom, každá minca má však dve strany. Odvrátená stránka tejto mince so sebou prináša množstvo otáznikov a potenciálnych rizík, ktoré pritom treba mať na zreteli.
STOP falošným a zavádzajúcim správam
Facebook minulý mesiac pristúpil k sprísneniu zadávania reklám pre svojich užívateľov. Týmto krokom reagoval na vlnu kritiky, že poskytuje možnosť finančného zárobku dodávateľom rôznych falošných a zavádzajúcich správ. Viceprezidentka pre globálny marketing v spoločnosti Facebook Carolyn Eversonová na svojom blogu reagovala na celú situáciu so slovami, že najväčšia sociálna sieť na svete s okamžitou platnosťou prijíma nové štandardy, ktoré presnejšie definujú, kto môže byť zadávateľom reklám na Facebooku a aký obsah môže obsahovať samotné propagované príspevky.
Facebook je už nejaký čas terčom kritiky v súvislosti so zverejňovaným obsahom, ktorý zahŕňa rôzne nenávistné prejavy šíriace sa naprieč jeho stránkami, ako aj v dôsledku zhromažďovania veľkého množstva osobných údajov o jednotlivých užívateľoch. Vznesená kritika tak napokon neostala len v medziach potenciálnej hrozby a niektoré štáty aj reálne pristúpili ku konkrétnym krokom a opatreniam na zlepšenie celej situácie. Nemecko ešte v júni aktuálneho roka schválilo zákon, ktorý umožňuje uložiť pokutu Facebooku vo výške až 50 miliónov eur za neodstraňovanie nenávistných komentárov bezprostredne po ich zverejnení. Španielsko zase uložilo sociálnej sieti pokutu vo výške 1,3 milióna eur za to, že zbierala údaje o svojich užívateľoch bez riadneho udelenia súhlasu a bez toho, aby ich podrobnejšie informovala o tom, na aké účely sú tieto informácie následne využívané.
Nové posily do boja so šírením nepravdivých informácií
Začiatkom októbra Facebook informoval, že plánuje prijať ďalších tri tisíc nových zamestnancov, ktorých úlohou bude kontrolovať, či sú publikované reklamy v súlade s novo ustanovenými pravidlami. Preskúmavanie inzerátov však podľa jeho slov nezahŕňa len hodnotenie samotného obsahu, ale aj celého kontextu, v rámci ktorého je reklama publikovaná a tiež jej cieľovú skupinu. Facebook v tejto súvislosti uviedol, že sporné reklamy objednané z Ruska si ešte pred americkými prezidentskými voľbami pozrelo približne 10 miliónov amerických používateľov. Ešte v máji tohto roka pritom informoval o pláne prijať asi tri tisíc nových pracovníkov, ktorí budú sledovať a odstraňovať potenciálne škodlivý obsah vrátane videí zobrazujúcich samovraždy a iné násilné činy.
Bezpečnosť ako kľúčová misia
V septembri Facebook zverejnil na svojej stránke informácie o tom, že udržanie bezpečnosti na jeho stránkach je jeho kľúčovou prioritou. Zároveň s tým ubezpečil svojich užívateľov, že na sociálnej sieti neexistuje priestor pre nenávistnú reč a obsah, ktorý propaguje násilie či terorizmus. „Ihneď po identifikácii obsahu, ktorý porušuje naši pravidlá, bude takýto príspevok odstránený,“ uvádza sa ďalej v článku. Okrem spomínaného posilnenia tímu ľudí, ktorých úlohou bude preskúmavať zadávaný obsah, Facebook plánuje spoluprácu s ďalšími subjektmi, ktoré budú kontrolovať zverejňované príspevky a odstraňovať škodlivý obsah z dosahu svojich užívateľov. V nadväznosti na prijaté zmeny v reklamnej oblasti bude pokračovať v spolupráci s ďalšími partnermi z oblasti reklamy, aby dokázal naplniť požiadavky v sektore bezpečnosti a vybudovať bezpečnú značku i priestor, v ktorom sa budú ľudia cítiť bezpečne.