Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako funguje Google reklama (Google Ads)?

Google reklama
Google reklama Foto: Getty Images
30. júla 2020 277762230_10227855937332247_5827520268110490218_n.jpg Zdroj Podnikam.sk Tlačiť

Asi každý podnikateľ rozmýšľa, ako osloviť čo najviac zákazníkov. V súčasnosti, kedy sme zahltení množstvom reklám neustále narastá význam cielenej reklamy, aby sa váš produkt dostal do podvedomia práve tým zákazníkom, ktorí by mohli mať o jeho kúpu najväčší záujem. Jedným z najefektívnejších nástrojov cielenej reklamy, ktorý ponúka rôzne možnosti je Google Ads (predtým Google AdWords).

Google Ads používajú firmy na propagovanie svojich produktov a služieb vo Vyhľadávaní Google, na YouTube a na ostatných weboch na internete. Umožňuje vybrať si pre svoje reklamy konkrétne ciele. Účet Google Ads umožňuje inzerentom prispôsobiť si rozpočty a zacielenie a kedykoľvek spustiť alebo zastaviť zobrazovanie reklám.

Ciele Google Ads

Google Ads môžete použiť pri dosahovaní týchto cieľov:

  • zvýšenie počtu návštev webu pomocou online reklám, ktoré ľudí nasmerujú na váš web.
  • zvýšenie počtu návštev obchodu pomocou vyhľadávania (pri vyhľadávaní podobných firiem) a  zobrazenia firmy na Google mapách
  • viac telefonátov pomocou reklám obsahujúcich vaše telefónne číslo a tlačidlo typu click-to-call.

Na Google ľudia vyhľadávajú, čo budú robiť, kam pôjdu a čo kúpia. Vaša reklama sa môže zobraziť na Google práve vo chvíli, keď niekto hľadá produkty alebo služby podobné vašim v počítači, alebo v mobilnom zariadení. Dôležité je najmä správne načasovanie reklamy na čas, kedy ľudia vyhľadávajú a zháňajú produkt, ktorý im ponúkate.

Ako funguje Google Ads?

Google Ads zobrazuje vašu reklamu, keď ľudia na internete hľadajú produkty a služby, ktoré ponúkate. Využitím inteligentnej technológie pomáha Google Ads zobraziť vaše reklamy potenciálnym zákazníkom v okamihu, kedy daný produkt aktívne vyhľadvajú a reálne potrebujú, takže ich vaša reklama nebude obťažovať, ale naopak im pomôže uspokojiť ich potreby.

  1. Prvým krokom je výber cieľa – napríklad získanie väčšieho počtu návštevníkov webu alebo viac návštev pobočky.
  2. Druhý krok je výber geografickej oblasti, kde chcete zobrazovať svoju reklamu. Môže ísť o malý okruh okolo vašej firmy alebo oveľa širší okruh, ako sú mestá, kraje alebo celé krajiny.
  3. Tretím krokom je vytvorenie reklamy a stanovenie svoj mesačného limitu rozpočtu.

Keď bude vaša reklama schválená, môže sa zobraziť kedykoľvek, keď používatelia vo vašej cieľovej oblasti vyhľadajú produkt alebo službu, ako je tá vaša. Platíte iba vtedy, keď používatelia vykonajú interakciu s vašou reklamou, ako je kliknutie na reklamu alebo zavolanie do vašej firmy.

Existujú tri základné typy kampaní v službe Google Ads:

  • Kampane vo Vyhľadávacej sieti: Zvyčajne majú textovú podobu. Tieto reklamy sa zobrazujú na stránkach s výsledkami Vyhľadávania Google, keď niekto hľadá produkt alebo službu, ktorá je podobná ako vaša.
  • Kampane v Obsahovej sieti: Zvyčajne majú obrázkovú podobu. Tieto reklamy sa zobrazujú na weboch alebo v aplikáciách, ktoré navštevujú vaši zákazníci.
  • Videokampane: Zvyčajne ide o videá s dĺžkou 6 alebo 15 sekúnd. Tieto reklamy sa zobrazujú priamo pred obsahom na YouTube alebo v rámci neho.

Ak chcete začať používať Google Ads je potrebné sa registrovať tu.

Čo je to PPC (pay-per-click)?

PPC, alebo platba za kliknutie znamená, že za reklamu platíte iba v prípade, že na ňu niekto klikne.

Medzi ďalšie reklamné modely patria:

  • cena za zobrazenie, kde platíte na základe počtu zobrazení vašej reklamy (nie kliknutí na ňu);
  • cena za zapojenie, kde platíte, keď používateľ dokončí vopred definovanú interakciu (napríklad zhliadnutie vašej videoreklamy).

Koľko stojí Google Ads?

Reklamy Google môžu fungovať pre takmer všetky reklamné rozpočty. Google poskytuje možnosť vopred si nastaviť rozpočet, ktorý neprekročíte.Okrem toho môžete kedykoľvek pozastaviť alebo upraviť svoje výdavky. O vašich nákladoch v službe Google Ads rozhodujú nastavenia rozpočtu. Poplatky sú vám účtované iba vtedy, keď používatelia vykonajú interakciu s vašou reklamou, ako sú kliknutie na návštevu vášho webu alebo zavolanie do vašej firmy. V službe Google Ads sa neuplatňujú minimálne výdavky a nevyžaduje sa minimálna dĺžka platnosti zmluvy. Svoje reklamy môžete ukončiť kedykoľvek. Cena za kliknutie alebo zavolanie sa môže líšiť v závislosti od niekoľkých faktorov, najmä od kľúčových slov, preto je veľmi náročné ju presne vopred určiť. Môžete využiť plánovač kľúčových slov, ktorý zobrazuje odhady návštevnosti a počtu kliknutí za zvolené časové obdobie a pomôže vám tak urobiť si predstavu o výkone vašich kľúčových slov pri určitej cene za klik a určitom rozpočte.

Ak vás ovplyvnili aktuálne zmeny na trhu súvisiace s koronakrízou, odporúča Google Ads, aby ste plánovali týždenne, nie mesačne ani štvrťročne, kým sa trhy nestabilizujú. Prognózy Plánovača kľúčových slov sa obnovujú denne. Vychádzajú z posledných siedmich až desiatich dní a zohľadňujú sezónnosť. Prognózy zohľadnia akýkoľvek vplyv zmien na trhu v tomto období. Ceny za Google Ads sa líšia v závislosti od konkrétnej oblasti a početnosti vyhľadávani kľúčových slov. Môžu sa pohybovať od pár centov až po niekoľko eur za jeden klik.

Ako Google Ads zobrazuje reklamy?

Reklama služby Google Ads pri každom zobrazení prechádza procesom označovaným ako reklamná aukcia. Ide o proces, v ktorom sa rozhoduje o tom, ktoré reklamy sa zobrazia a v akom poradí, respektíve, či nejaké reklamy splnia požadované minimálne hodnotenie reklamy potrebné na to, aby sa vôbec mohli zobraziť. Nie je to ako v prípade aukcie umeleckých diel, kde vždy získava dielo ten, kto ponúkne najviac. V službe Google Ads prebieha inak.1. Vyhľadávanie – zákazník vyhľadá konkrétnu frázu napr. automatická práčka.

2. Výber reklám sa zúži – systém Google Ads vyhľadá všetky reklamy s kľúčovými slovami, ktoré sa dostatočne zhodujú s danou frázou. V skupine zhodných reklám systém ignoruje všetky reklamy, ktoré nie sú vhodné, ako napríklad reklamy zacielené na inú krajinu alebo zamietnuté reklamy.

3. Reklamy sú odstránené – systém potom rozhodne, ktoré reklamy majú dostatočne vysoké hodnotenie reklamy na zobrazenie (napríklad, či majú reklamy dostatočne vysokú očakávanú mieru prekliknutí a či vstupné stránky poskytnú dobrý dojem používateľa). Reklamy, ktoré nepresiahnu minimálne štandardy kvality potrebné na zobrazenie, sú tiež odstránené.

4. Reklamy sa zoradia – zostávajúce reklamy sa zobrazia, pričom na stránke sú zoradené na základe hodnotenia reklamy, ktoré predstavuje kombináciu sumy cenovej ponuky, kvality reklám a vstupnej stránky, limitov hodnotenia reklamy, kontextu vyhľadávania používateľa a očakávaného vplyvu rozšírení a ostatných formátov reklamy.

5. Reklamy sa zobrazia – zákazníkovi sa zobrazia relevantné reklamy a objedná si.

6. Proces sa zopakuje – Keď niekto bude chcieť práčku a pustí sa do vyhľadávania, celý proces aukcie sa vždy začne odznova aj s potenciálne odlišným výsledkom, ktorý bude vždy závisieť od kontextu vyhľadávania používateľa a konkurencie medzi inzerentmi práve v okamihu vyhľadávania.

V procese aukcie určuje pozíciu reklamy hodnotenie reklamy. Znamená to, že ak máte kvalitné reklamy a vstupné stránky, môžete sa s nimi za nižšiu cenu umiestniť na vyššej pozícii aj v prípade, že je cenová ponuka vašej konkurencie vyššia. Majte tiež na pamäti, že proces aukcie sa opakuje pre každé vyhľadávanie na stránkach Google. Výsledky môžu byť vždy iné v závislosti od konkurencie v danom okamihu a reklamy, ktorú použijete. Nemusíte sa teda obávať, ak vaša pozícia na stránke kolíše, pretože je normálne, že bude vždy iná.

Ako sa reklamy zobrazujú

V 4. kroku uvedenom vyššie sú reklamy zoradené na stránke (ide o vašu pozíciu reklamy) pomocou vzorca, ktorý sa nazýva hodnotenie reklamy. Hlavnými komponentmi hodnotenia reklamy sú cenové ponuky, kvalita reklám a webu, limity hodnotenia reklamy, kontext vyhľadávania používateľa a tiež očakávaný vplyv rozšírení a ostatných formátov reklamy. Ak sa chcete pokúsiť zlepšiť svoju pozíciu, bude potrebné prekonať konkurenciu kvalitou, cenovou ponukou alebo kombináciou oboch kritérií.

277762230_10227855937332247_5827520268110490218_n.jpg

Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

google adsGoogle reklama

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Nezaradené

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X