Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Koľko stojí reklama na Facebooku a oplatí sa do nej investovať?

reklama na facebooku
reklama na facebooku Foto: Getty Images
10. októbra 2024 Img_3433.jpg Zdroj Podnikam.sk Tlačiť

Facebook tvorí spolu s Instagramom a Whatsappom obrovskú sociálnu sieť a komunikačnú platformu, ktorá predstavuje efektívny reklamný a marketingový nástroj so širokým priestorom pre propagáciu akéhokoľvek podnikania. Popularita Facebooku je aj v súčasnosti stále vysoká a vďaka svojej bezhraničnosti predstavuje pre podnikateľov atraktívnu a cenovo dostupnú príležitosť na zviditeľnenie ich podnikateľskej činnosti.

Biznis model postavený na reklame

Už od svojho vzniku bol Facebook postavený ako biznis model s cieľom predávať reklamu a počet podnikateľov využívajúcich platenú propagáciu na tejto sociálnej sieti sa z roka na rok zvyšuje. Zo zverejnených údajov vyplýva, že okrem samotných platiteľov reklamy rastie aj počet denne aktívnych užívateľov sociálnej siete, čo v praxi znamená, že platiteľom reklamy sa zväčšuje aj možnosť oslovenia väčšieho počtu potenciálnych klientov. Podnikatelia môžu využívať reklamu na Facebooku sami alebo môžu v tejto súvislosti osloviť profesionálov pôsobiacich v oblasti marketingu a reklamy.

Sociálne siete sa stali integrálnou súčasťou života mnohých z nás a Facebook tak disponuje obrovskou základňou užívateľov, ktorí ho využívajú na dennej báze. Stále prepracovanejší reklamný algoritmus, možnosť pre zadanie rôznych typov cielených reklám, nástroje využívajúce umelú inteligenciu a množstvo denne prítomných užívateľov, robia z Facebooku zaujímavú možnosť zviditeľnenia a zlepšenia predajov pre spoločnosti aj fyzické osoby podnikateľov. Oproti reklame na Googli je reklama na sociálnych sieťach vhodná skôr na propagáciu brandu ako takého než na samotný predaj, to však nemusí platiť pre každého podnikateľa.

Koľko stojí reklama na Facebooku?

Hneď v úvode je potrebné povedať, že cena reklamy na Facebooku vždy závisí od konkrétneho prípadu a faktorov nastavenia. Pri výbere reklamy vždy závisí aj od toho, v akom štádiu podnikania sa podnikateľ nachádza, či je úplne na začiatku a investuje do reklamy aj v iných oblastiach, alebo chce podnikanie rozšíriť, prípadne propagovať len novú službu alebo produktu.

Z praktických skúseností možno povedať, že ak má byť reklama na Facebooku efektívna a vrátiť sa podnikateľovi s nejakým ziskom, bude potrebnú investovať minimálne 200 – 300 eur mesačne v úvode svojej reklamnej činnosti. Tieto skúsenosti sa však môžu líšiť u jednotlivých podnikateľských subjektov a môžu byť iné aj u profesionálnych spoločností či marketingových agentúr. Treba tiež povedať, že ak je podnikateľ na sociálnej sieti nováčikom, je dobré pristúpiť k určitej optimalizácii reklamných kanálov a reklamu zadávať pravidelne po nejakú dobu.

TIP:

Ak má byť akákoľvek reklama úspešná, vždy je to beh na dlhšie trate a nejakú dobu trvá, kým začne generovať pravidelné výsledky. V tejto súvislosti možno ešte spomenúť, že reklama môže priniesť aj okamžité výsledky, avšak štandardne je v praxi potrebné byť vytrvalý a trpezlivý a po nejaký čas sa cieľovej skupine pravidelne pripomínať. V začiatkoch je to často o tom, že spoločnosť nastaví určitú stratégiu, jej úspešnosť však nie je nikdy vopred zaručená a možno bude po čase nutné túto stratégiu zmeniť a/alebo reklamný rozpočet navýšiť. Je dobré, keď podnikateľ počíta aj s týmito možnosťami.

Pri zabehnutých spoločnostiach už možno reklamu lepšie cieliť, pretože vtedy už poznáme naše publikum, sme v pravidelnom kontakte s našimi zákazníkmi a klientmi a máme k dispozícii presné štatistiky z predchádzajúcich období. Na základe týchto skúseností a údajov už možno reklamu lepšie zacieliť a pridať aj na rozpočte, pričom vieme aj to, koľko peňazí nám investícia reálne prinesie na predaných produktoch a službách. Nie všetci podnikatelia pravidelne (alebo vôbec) realizujú, analyzujú a vyhodnocujú uvedené štatistiky, pričom určité štatistiky poskytuje užívateľom aj samotný Facebook priamo pri jednotlivých reklamných nástrojoch.

V praxi je dôležité robiť tieto štatistiky a vyhodnocovať úspešnosť konkrétnych marketingových aktivít samostatne, ako aj v kombinácii viacerých nástrojov. V opačnom prípade sa môže stať a mnohým sa to aj stáva, že pomerne veľa finančných prostriedkov je investovaných do reklamy a marketingu bez toho, aby poznali ich skutočnú návratnosť z pohľadu úspešnosti predaja.

Je reklama na Facebooku lacná v porovnaní s inými typmi propagačných nástrojov?

Aj v tomto prípade závisí odpoveď na túto otázku na viacerých faktoroch. Všeobecne možno povedať, že reklama na Facebooku je cenovo dostupnou voľbou pre každého podnikateľa. S pomerne nízkymi nákladmi tu možno dosiahnuť veľmi solídne výsledky pri dobre zvolenej reklamnej a marketingovej stratégii a za relatívne krátku dobu.

TIP:

V tejto súvislosti je však tiež potrebné pripomenúť, že ak si podnikateľ pripravuje marketingovú a reklamnú stratégiu sám a sám si aj vyhodnocuje dostupné dáta, všetky tieto činnosti sa rovnajú strávený čas a v konečnom dôsledku aj peniaze. Tento čas by inak mohol venovať iným obchodno-predajným činnostiam a preto ho odporúčame vyčísliť a pripočítať k celkovej cene za reklamu.

Celková cena reklamy vždy závisí aj od príslušnej oblasti, v ktorej podnikáme. Podnikateľ platí ceny za kľúčové slová, pričom na Facebooku sa táto hodnota pohybuje v rozmedzí od 0,2 až 0,7 eura za klik. Pre porovnanie možno uviesť, že reklama cez Google pri tých najvyhľadávanejších kľúčových slovách môže byť až 1,72 eura za jeden preklik a medzi niekoľkokrát drahšie platformy patrí napríklad aj Linkedin.

Poznámka:

Uvedené príklady počítajú s reklamou, ktorá je cielená len na území Slovenskej republiky. Pokiaľ by podnikateľ mal záujem o rozšírenie reklamných činností aj na zahraničie, ceny takejto reklamy môžu byť rádovo vyššie.

Pri výbere vhodného reklamného nástroja je to často o skúsenosti a skúšaní. Oblasť reklamy nie je statická a vyžaduje si promptné reakcie a zásahy v nadväznosti na vývoj samotných údajov, inovácií aj trendov. Svojím spôsobom je to veľmi komplexný sektor a byť expertom na reklamu je profesionálna zručnosť ako každá iná.

Na záver možno ešte spomenúť, že s ohľadom na aktuálny svetový vývoj možno v budúcnosti očakávať, že záujem o predaj v online sektore na strane podnikateľov bude rásť, pretože stále rastie záujem o nákup v tejto oblasti na strasne spotrebiteľov, čo môže znamenať aj zvýšený počet užívateľov facebookových reklám, ako aj vyššie reklamné ceny a náklady v tomto sektore.

Img_3433.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

knowhowPrémiový obsahreklama na facebookurok 2025

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Internetová reklama

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X