Ako ušetriť peniaze pri podnikaní vďaka automatizácii účtovníctva
Prepisovanie dokladov, kopírovanie objednávok z e-shopu alebo tvorba miezd. To sú aktivity, ktoré začínajúcich podnikateľov stoja priveľa času, a tým pádom aj peňazí. V článku vám predstavíme, ako SZČO a firmy automatizujú tieto činnosti pomocou moderných účtovných programov.
Ide to aj bez prepisovania faktúr
Ručné prepisovanie prijatých dokladov je časovo náročné a vznikajú pri ňom chyby. Dnes už ale existujú nástroje, ktoré to prevezmú za vás alebo za vašu účtovníčku.
So svojimi klientmi sa dohodnete, že vám budú faktúry posielať do špeciálnej e-mailovej schránky. Účtovný softvér si následne odtiaľ doklady automaticky stiahne, a ak sú v štandardizovanom formáte ISDOC, alebo obsahujú QR kód, potrebné dáta z nich prečíta a zaeviduje. Vy potom načítané údaje už len skontrolujete.
Prepojenie účtovníctva a e-shopu
Moderné účtovné programy umožňujú prepojenie s e-shopmi a ďalšími externými nástrojmi pomocou tzv. API. To výrazne znižuje administratívu. Napríklad stačí vložiť produktový popis, fotografiu a informácie o skladových zásobách len do účtovného programu. E-shop tieto dáta automaticky prevezme, čím sa vyhnete dvojitej práci.
Len čo si zákazník v e-shope objedná tovar, účtovný systém obdrží relevantné informácie a skladový modul vykoná rezerváciu tejto položky. Tak predíde situácii, kedy by sa tovar mohol vypredať v kamennom obchode ešte skôr, ako expedujete objednávku. Navyše systém automaticky vystaví faktúru a pošle ju zákazníkovi na e-mail.
Tri dni úspory každý mesiac
V prípade, že vediete účtovníctvo, vaši účtovníci pravidelne čistia saldo. Počas tejto činnosti preverujú, či sú účty vyrovnané, alebo či zostáva nepokrytý zostatok, kladný alebo záporný.
Ide o pracovnú činnosť, ktorej účtovník venuje každý mesiac až tri dni. Účtovné programy obsahujú funkciu, ktorá proces uzávierky automatizuje, takže mesačne ušetríte až desiatky hodín práce účtovníka.
Rýchlejšia fakturácia
Keď od vás pravidelní zákazníci nakupujú rovnaké produkty alebo služby a vy im každý mesiac vystavujete faktúru s identickými údajmi, mení sa vlastne iba dátum a číslo faktúry.
Účtovný softvér tieto faktúry vytvorí automaticky – stačí vystaviť prvý doklad a označiť ho ako šablónu, ktorú následne účtovný systém použije na generovanie ďalších faktúr. Systém potom každý mesiac posiela zákazníkom faktúry bez toho, aby ste museli akokoľvek zasahovať.
TIP: Účtovný program vám z evidovaných faktúr pripraví podklady pre daňové priznanie.
Tvorba miezd za pár minút
Každý účtovný program pro podnikateľov obsahuje modul na tvorbu miezd. Stačí vložiť dochádzku zamestnancov a systém automaticky vypočíta ich mzdy. Zároveň pripraví kompletný výplatný lístok so všetkými potrebnými údajmi a pošle ho zamestnancom.
Drobné činnosti, ktoré účtovný program vyrieši za vás
Účtovný program sám sťahuje aktuálny kurzový lístok, vypĺňa a exportuje dokumenty pre úrady alebo zálohuje dáta. Miera automatizácie sa líši systém od systému, preto si u dodávateľa vždy vopred overte, čo všetko systém urobí za vás.
Informačný servis