Vyšší výkon motora u väčších vozidiel je zrejmý z dôvodu vyššieho počtu miest a hmotnosti vozidla, pričom tento predstavuje len bežné navýšenie pre bezpečné dynamické vlastnosti daného vozidla,“ argumentovali predkladatelia.
Opozícia chcela podporiť rodinné autá
Znížiť a zjednotiť výšku správneho poplatku za prvý zápis držiteľa automobilu do evidencie vozidiel kategórie M1 s najmenej šiestimi miestami na sedenie a výkonom motora do 110 kW na 33 eur navrhovali poslanci Richard Vašečka (OĽaNO), Ivan Štefanec (SDKÚ-DS) a Pavol Zajac (KDH).
V súčasnosti sa výška správneho poplatku za prvý zápis do evidencie vozidiel aj s vykonaním úprav v dokladoch pri automobiloch s výkonom motora do 110 kW pohybuje od 167 eur do 397 eur. Poslanci Smeru však ich návrh pri utorkovom hlasovaní v parlamente nepodporili.
„Motorové vozidlá kategórie M1 so šesť a viac miestami na sedenie sú v mnohých prípadoch využívané viacčlennými rodinami s deťmi, ktoré tieto vozidlá potrebujú ako nevyhnutnú súčasť pre svoj plnohodnotný život. Početnejšie rodiny s deťmi sú neraz odkázané na kúpu takéhoto auta z dôvodu jeho používania ako jediného dostupného dopravného prostriedku, ktoré im zabezpečí prístup detí do školy a rodičov do zamestnania.
Vyšší výkon motora u väčších vozidiel je zrejmý z dôvodu vyššieho počtu miest a hmotnosti vozidla, pričom tento predstavuje len bežné navýšenie pre bezpečné dynamické vlastnosti daného vozidla,“ argumentovali predkladatelia.