6 čŕt, ktorými sa vyznačujú najlepší podnikatelia. Máte ich aj vy?
Sú určití ľudia ako Elon Musk a Steve Jobs, pri ktorých má človek pocit, že dôvodom, prečo sa narodili, bolo to, aby zásadným spôsobom zmenili svet podnikania a biznisu. Vďaka čomu sú ľudia ako oni takí špeciálni?
Hoci nie každý podnikateľ má „hlavu“ ako Musk či Jobs, neznamená to, že nemôže byť v biznise úspešný. Samozrejme, podnikanie nie je pre každého, existuje však niekoľko charakterových čŕt, ktoré keď si človek osvojí, vydá sa pravdepodobne po ceste za splnením svojich snov.
-
Schopnosť dávať myšlienkam a nápadom reálne kontúry.
Takmer každý človek má občas nejaké tie veľké nápady a idey. Len nemnoho ľudí však skutočne spraví onen dôležitý krok k tomu, aby došlo k ich zhmotneniu či reálnemu naplneniu. Dôležitá je v tejto súvislosti schopnosť predstaviť si celý proces efektívneho zhmotnenia konkrétnej myšlienky.
-
Schopnosť neutápať sa kvôli zlyhaniu, ale učiť sa z neho.
Aj tí najznámejší podnikatelia zlyhali, dokonca niekoľkokrát. Dôležité je z danej veci sa poučiť a pri ďalšom zhmotňovaní nápadov a realizovaní ideí sa vyhnúť tomu, čo sa prvýkrát nepodarilo. Aj zlá skúsenosť je predsa skúsenosť.
-
Schopnosť menej rozprávať a viac konať.
Dokázať vedieť prejsť od slov k činom je veľmi dôležité aj vo svete podnikania. Zbytočne bude človek o niečom rozprávať, keď potom v konečnom dôsledku neurobí nič.
-
Schopnosť zvládať tlak a stres.
Podnikateľské prostredie vie byť stresujúce, je predsa plné konkurencie. Človek, ktorý sa nedokáže vyrovnať s tlakom a stresom, to preto má spravidla ťažšie ako iný človek, ktorý aj napriek ťažkým podmienkam podáva svoj čo najlepší výkon.
-
Schopnosť osvojiť si ideu, že risk môže byť aj ziskom.
Kto neriskuje, ten dosiahne čosi veľké len sotva. Áno, ľahšie sa to pravdaže hovorí ako robí, avšak pokiaľ sa človek nezmieri s tým, že čas od času musí aspoň trochu zariskovať, zisk – aj ten nemateriálny – sa mu bude nadobúdať horšie.
-
Schopnosť užívať si skladanie skladačiek a riešenie rébusov.
Spúšťanie nového biznisu je vo svojej podstate podobné ako skladanie puzzle. Každé rozhodnutie a každý úkon v kontexte oboch človek robí s vedomím, že tak činí v záujme väčšieho celku. Až keď do seba dokonale zapadnú jednotlivé dieliky, až vtedy je rébus úspešného podnikania vyriešený.