- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Motivácia zamestnancov
- Pre maximálnu motiváciu zamestnancov nepotrebujete viac ako 3 slová
Pre maximálnu motiváciu zamestnancov nepotrebujete viac ako 3 slová
Existujú rôzne faktory, ktoré motivujú ľudí, aby dosahovali viac. Ak chcete, aby bol váš biznis prosperujúci, vašich zamestnancov musíte neustále motivovať k dosahovaniu lepších výsledkov. Tento proces je však jednoduchší, ako sa môže na prvý pohľad zdať.
V tejto súvislosti treba ešte pripomenúť, že aj v tejto oblasti je potrebné zvoliť vyvážený prístup. Príliš veľa motivácie v jednej oblasti môže oslabiť ostatné časti hry. Vhodne zvoleným spôsobom však dokážete zázraky aj v krátkom čase a z dlhodobého hľadiska váš biznis porastie.
Každého z nás v zásade motivuje niečo iné. Sú zamestnanci, ktorých motivuje výška ich finančnej odmeny, iných zase vidina kariérneho rastu. Existujú však aj niektoré spoločné motivátory, ktoré sú aplikovateľné na každého človeka a ktoré by tak mal poznať a používať každý skúsený líder.
Dôvera
Jedným z najsilnejších motivačných nástrojov je dôvera. Ak ľuďom ukážete, že im veríte, dodáte im pocit dôležitosti a posilníte tým aj ich vlastnú sebadôveru. Tá je základným kameňom akéhokoľvek napredovania. Postupne pritom zistíte, čoho všetkého sú vaši zamestnanci schopní, keď majú „voľné ruky“.
Ocenenie
Pocit ocenenia za dobre vykonanú prácu je prinajmenšom tak dôležitým motivátorom ako prejav dôvery. Ľudia, ktorí sú oceňovaní za svoje výkony, sú poháňaní akýmsi neviditeľným motorom. Tento ich ženie vpred rýchlosťou blesku. Chváliť treba aj za menšie výkony, pričom platí, že čím väčší výkon, tým väčšia pochvala.
Šťastie
Pozitívny prístup, ktorý je spojený so šťastím, je taktiež obrovským hnacím motorom. Mnohí ľudia berú svoju prácu až príliš vážne a niekedy pritom stačí len trošku pookriať. Ak niečo robíme s radosťou a sme pritom šťastní, tak väčšinou aj samotný výsledok takejto práce je pozitívny.
Motivácia zamestnancov je jednou zo základných úloh každého lídra. Zamestnanci, ktorých vedie takýto manažér, sú väčšinou spokojní a oveľa viac produktívni, čo má napokon pozitívny vplyv aj na rast samotného biznisu. Uvedené však platí aj opačne, čo si žiaľ mnohí lídri častokrát vôbec neuvedomujú. Otestuje preto svojich ľudí a pomôžte im dosiahnuť, po čom túžia. Oni sa vám za to odvďačia skvelými výkonmi a spokojné budú všetky strany.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.