Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
V snahe posilniť podnikanie smerom k zákazníkovi pretvára Nike svoje obchodné skúsenosti na činy. Svoj viac ako 5 000 metrov štvorcových veľký obchod na piatich poschodiach novovybudovanej budovy otvára v Soho v New Yorku. Tento obchod je však iný ako ostatné v meste.
Ponúka totiž to, čo Nike nazýva „pôsobivé zážitky“. Kamery v obchode sledujú každý pohyb zákazníka a jeho „skúsenosti“ nahrávajú do aplikácie Nike+. Bude poznať každý krok zákazníka i to, ktorú obuv či oblečenie si skúšal. Nový obchod otvárajú v piatok 18. novembra.
Nová predajňa Nike sa nachádza v srdci Soho a sídli v celkom novej budove na adrese Broadway 529.
Keď vstúpite do obchodu, jeho veľkosť vás prekvapí. Na ľavej strane sú stánky, kde sa budú konať akcie firmy – stretnutia s dizajnérmi, športovcami a celebritami. V strede obchodu nájdete najnovšie výrobky firmy – v tomto prípade ide o samošnurovacie tenisky HyperAdapt 1.0.
Vedľa toho je niekoľko stolov, kde sa môžu zákazníci stretnúť s Nike odborníkom a hovoriť o svojich potrebách s ohľadom na výrobok, ktorý ich zaujíma.
Ženská „šatňa“ v zadnej časti obchodu je označovaná ako spoločenská miestnosť. Je to veľký, dobre osvetlený priestor s predajcami. Samotné kabínky sú väčšie ako v bežných Nike obchodoch. Dá sa v nich skákať a blázniť sa, dokonca si v nich môžete prispôsobiť osvetlenie.
Na druhom poschodí vpredu v strede obsluhujú zákazníkov. Nike spolupracuje s miestnymi umelcami – ich výtvory tlačí na tričká a ďalšie odevy.
Na druhom poschodí sa nachádza aj oddelenie pánskeho a dámskeho oblečenia vrátane obuvi. Nachádza sa tam najväčšia stena s obuvou, aká bola kedy v Nike obchode postavená.
Nachádza sa tam bežiaci pás, na ktorom si môžete niektoré z tenisiek vyskúšať. Kamery zaznamenajú to, ako bežíte a chodíte. Je to jeden z troch sľubovaných „pôsobivých zážitkov“.
K dispozícii je tiež špeciálna sekcia pre spoluprácu Nike a Apple Watch.
Nachádza sa tam tiež AstroTurf ihrisko, kde si zákazníci môžu otestovať rôzne kopačky.
Na najvyššom poschodí je to najzaujímavejšie. Stropy sú vo výške 23 stôp, čo odkazuje na ikonické čísla dresov Michaela Jordana a Lebrona Jamesa. Nachádza sa tam basketbalová zbierka výrobkov značky Nike súvisiacich s basketbalom.
Je tam aj polovičné basketbalové ihrisko na testovanie hráčskych schopností.
Obruč je regulovaná podľa výšky hráčov, ale pri špeciálnych príležitostiach môže byť znížená. Na obrazovke pod ňou sú vyobrazené kultové basketbalové arény v New Yorku, aby simulovali hranie v nich. Kamery aj tu sledujú výkon hráčov.