Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Jednáte ako profesionál? Čo je pritom veľmi dôležité?

Slovenskí manažéri tolerujú neetické obchodné praktiky
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
12. marca 2021 Img_3433.jpg Zdroj Entrepreneur Tlačiť

Ak pôsobíte ako podnikateľ, rokovania rôzneho druhu patria k vašim bežným aktivitám. Či už jednáte o uzatvorení obchodnej zmluvy, potenciálnej akvizícii, s vašimi dodávateľmi alebo podriadenými pracovníkmi, jedným zo zásadných faktorov, ktorý tieto rokovania významne ovplyvňuje, je poznanie.

Pred akýmkoľvek jednaním je totiž veľmi dôležité zozbierať čo najviac detailných informácií o danom probléme. Ďalším z kľúčových faktorov je vaša ochota robiť kompromisy. Ak však dobre poznáte detaily, viete sa lepšie rozhodnúť, v akých bodoch ste ochotní poľaviť a na ktorých budete trvať. Ak máte možnosť vopred sa oboznámiť s predmetnou problematikou a preštudovať si súvisiace materiály, je to tiež vždy veľkou výhodou.

Veľkým umením všetkých profesionálov na tomto poli je schopnosť vedieť v správnej chvíli ustúpiť a netrvať na svojom za každú cenu. Ľudia potrebujú byť presvedčení o tom, že robia len to najlepšie. Ak teda dokážete ustúpiť, budú aj oni náchylnejší k ústupkom na ich strane. Dôležité je aj to, aby ste druhej strane vedeli poskytnúť presvedčivé argumenty na podporu vašich tvrdení. Ak totiž budete trvať na niečom, čo nebudete vedieť relevantne odôvodniť, len ťažko ich presvedčite o tom, aby povolili.

Ďalším dôležitým faktorom je vedieť, s kým je jednáte. Ak rokujete ako manažér, vaša pozícia je iná, ako keď ste zamestnanec. Dôležité je pritom napríklad aj poznanie organizačnej štruktúry spoločnosti, s ktorej zamestnancami prichádzate do kontaktu. Nezabúdajte ani na určitú kultúru vášho prejavu. Toto je biznis. Takýto prejav by mal byť vždy pokojný a s určitou dávkou dôstojnosti. Nezvyšujte hlas a neodchádzajte z miestnosti. Ak vám niečo nie je jasné, radšej požiadajte o vysvetlenie. S uvedeným ide ruka v ruke ovládanie vašich emócií.

Ak sa rokovanie nevyvíja podľa vašich očakávaní, môžete požiadať o jeho odloženie s uvedením presvedčivých argumentov, prečo tak chcete urobiť. Môže to byť napríklad situácia, kedy sa pri rokovaní objavia nové skutočnosti, o ktorých ste predtým nevedeli a tak k nim nedokážete zaujať relevantné stanovisko v danom momente. Môže ísť o právnu či inú odbornú záležitosť, ktorú by mali najprv posúdiť odborníci z danej oblasti, ktorí pre vás pracujú alebo s ktorými spolupracujete.

Byť dobre pripravení a vedieť zachovať chladnú hlavu vo všetkých situáciách tak možno považovať za dva veľmi dôležité faktory úspešného rokovania. K nim samozrejme možno pridať aj množstvo ďalších ako presvedčivosť, vytrvalosť, ochota, snaha či otvorenosť. Vhodne zvolený štýl komunikácie tiež urobí svoje. Ak rokujete s cudzincom, znalosť jeho rodného jazyka a komunikácia v tomto jazyku je vždy vítanou, pretože pomôže zbúrať určité bariéry.

Img_3433.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

profesionalitarokovanieskillstipy

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zaujímavosti

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X