Mark nám umožní reagovať na príspevky aj inak ako sme zvyknutí
Po rokoch špekulácií a požiadaviek svojich užívateľov Facebook, podľa slov CEO Marka Zuckerberga, konečne pracuje na tlačidle/voľbe „dislike“ („nepáči sa mi“). Pravdepodobne to ale nebude vyzerať tak, ako si človek akosi automaticky predstaví.
Zdá sa teda, že voľba „dislike“ je potenciálne zradnou záležitosťou
Zuckerberg pri príležitosti utorňajšieho mítingu v kalifornskej základni spoločnosti povedal, že nová funkcia by sa mala objaviť už čoskoro. Takisto sa však vyjadril, že to, čo chystajú, užívateľom nebude tak celkom umožňovať absolútne negatívne ohodnotiť uverejnené príspevky jedným tlačidlom. Namiesto toho by nová funkcia užívateľom mala umožniť vyjadriť aj iné emócie ako tie najpozitívnejšie, ktoré sa viažu na tlačidlo/voľbu „páči sa mi“.
„Ľudia sa na „dislike“ tlačidlo pýtajú už celé roky (a hovoríme tu o stovkách ľudí) . Dnes je špeciálny deň, pretože dnešok je dňom, keď môžem povedať, že na tom pracujeme a sme veľmi blízko k tomu, aby sme novú funkciu otestovali,“ vyjadril sa Zuckerberg podľa správy CNBC.
Zuckerberg ešte dodal, že spoločnosť s touto vecou otáľala a odďaľovala ju preto, aby zabránila tomu, aby sa Facebook stal službou, podnecujúcou a povzbudzujúcou výber medzi dvomi jednoznačne protiľahlými pólmi – „like“ a „dislike“.
„To, čo skutočne chcú, je schopnosť a možnosť vyjadriť empatiu. Nie každý moment je dobrým momentom,“ povedal. Spoločnosť totiž nechce, aby sa na príspevky, prostredníctvom ktorých sa ľudia s ostatnými delia o dôležité životné momenty, dalo reagovať odmietavo („nepáči sa mi“).
Bez ohľadu na zámer, „dislike“ tlačidlo, používané na Facebooku, by určite malo dramatický efekt na službu. S najväčšou pravdepodobnosťou bude preto „nepáči sa mi“ jednou z viacerých/mnohých alternatív. Celkovo by zavedením „dislike“ tlačidla išlo o pomerne zásadný odklon od pozitívneho „naladenia“ Facebooku, ktoré služba nadobudla aj vďaka funkcii Moments, umožňujúcej poskytnúť zbierku šťastných spomienok z časovej osi užívateľa.
Podľa samotného Zuckerberga je „dislike“ tlačidlo trochu ošemetnou záležitosťou. Keď sa k téme vyjadroval minulý rok, tlačidlo „nepáči sa mi to“ odmietol a naznačil, že lepšie by bolo dať ľuďom viacero možností na vyjadrenie rôznych emócií. Ako to ale bude celé vyzerať, ešte neodhalil.
Ďalšou zaujímavou okolnosťou je, že na Facebooku sa jednoducho vo veľkom „točia“ správy a novinky. Ak by sa voľba „dislike“ stala realitou, spoločnosti a užívatelia by pravdepodobne museli radikálne zmeniť stratégiu ohľadom toho, čo uverejňujú.
Zdá sa teda, že voľba „dislike“ je potenciálne zradnou záležitosťou.
„Musíme prísť na to, ako to urobiť správnym spôsobom tak, aby sa z novej funkcie stal nástroj na konanie dobra a nie zla,“ uvažoval Zuckerberg už v minulosti. „Každý má možnosť zvoliť voľbu „like“ a to je dôležitý spôsob, ako vyjadriť niekomu sympatie alebo empatiu. Vyskytnú sa však aj situácie, v ktorých by človek síce jednoducho na niečo chcel reagovať jedným kliknutím, ale voľba „like“ sa nejaví byť náležitá“.