- Podnikam.sk
- Články
- Nezaradené
- Môžu príspevky s alkoholom na sociálnych sieťach poškodiť vašu kariéru?
Môžu príspevky s alkoholom na sociálnych sieťach poškodiť vašu kariéru?
Najväčšie sviatky v roku sa nezadržateľne blížia a s nimi aj rôzne oslavy, firemné večierky a rodinné stretnutia. Len málokedy sa pritom stretávame s tým, že na týchto zábavách chýba alkohol.
Mnohí ľudia následne zverejňujú fotky z osláv na svojich profiloch na sociálnych médiách. Na obrázkoch sú pritom často zobrazení s pohárom piva, vína, či iného alkoholického drinku v ruke.
Na druhej strane, tento predvianočný čas využívajú aj mnohé spoločnosti na nábor nových pracovných síl do prichádzajúceho nového roka. V súčasnej modernej dobe, ktorá sa nesie vo svetle technológií, tak sociálne siete poskytujú náborovým pracovníkom široké spektrum informácií o jednotlivých uchádzačoch, a to aj také, ktoré sa nenachádzajú v zaslaných životopisoch a motivačných listoch.
Štúdia prekvapila
Technologická spoločnosť Fama v tejto súvislosti realizovala prípadovú štúdiu, v ktorej bola zvedavá najmä na to, aký názor a pohľad majú na takéto príspevky uchádzačov o prácu samotní náboroví pracovníci.
Výsledky ukázali, že až 44 % amerických spoločností si prezerá profily potenciálnych kandidátov na sociálnych sieťach. Hľadajú tam najmä informácie, ktoré im doplnia celkový profil daného uchádzača a poskytnú viac informácií o jeho charaktere.
OK, drink je v poriadku
Fama v rámci prieskumu z aktuálneho roka študovala 15 tisíc amerických zamestnancov. Výsledky napokon ukázali, že zobrazenie alkoholu na osobnom profile uchádzačov o prácu má len minimálny, alebo takmer žiadny vplyv na vnímanie daného kandidáta. Prečo je to tak?
Je to tak najmä preto, že až príliš veľké množstvo ľudí má na svojich profiloch obrázky s alkoholom, takže posudzovanie tohto faktora sa ukázalo, ako kontraproduktívne. Okrem toho, mnohé spoločnosti bežne organizujú koktejlové párty pre svojich zamestnancov.
Nikto tým samozrejme nechce nabádať k požívaniu alkoholu, či zverejňovaniu takýchto obrázkov. Ak nemáte na profile nič iné, ako len samé obrázky z párty, kde popíjate, či ste už nebodaj poriadne „spoločensky unavení“, verte, že toto si potenciálni zamestnávatelia určite všimnú a vezmú to do úvahy.
Na čo si dať pozor?
Fama v štúdii zároveň zistila, že zamestnávatelia sa síce nepohoršujú nad pohárom piva či koktejom, ktorý na fotke držíte v ruke. Čo je však podľa prieskumu pod červenou vlajkou, sú vyjadrenia a pozitívne označenia v súvislosti so zakázanými drogami, či rôzne prejavy rasizmu a neznášanlivosti. Tie zamestnávatelia všeobecne nie sú ochotní tolerovať.
Buďte preto opatrní pri tom, čo všetko označujete ako „páči sa mi“ na sociálnych sieťach. Všetky tieto veci môžu zamestnávatelia sledovať a aj sledujú. V nepolednom rade pozorujú, akí aktívni ste na sociálnych sieťach počas pracovného dňa. Dajte si pozor aj na príspevky o vašich výletoch, keď ste dali vedieť o vašej nedostupnosti v dôsledku určitých vážnych okolností či choroby.
Na záver možno ešte dodať, že technológie sú v každom prípade naším priateľom, avšak aj tu platí, že všetko s mierou. Je dôležité vedieť, ako ich správne využívať, aby nám pomáhali. Na sociálnych sieťach môžete zverejniť aj príspevky, ktoré práve oslovia potenciálneho zamestnávateľa, alebo ho môže osloviť váš postoj k určitej veci či téme.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.