Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Môžu príspevky s alkoholom na sociálnych sieťach poškodiť vašu kariéru?

Firemný večierok, vianočná párty, oslava
ilustračné: Thinkstock
3. decembra 2016 Img_2614.jpg Mgr. Silvia HanováZdroj Inc.com, Podnikam.sk Tlačiť

Najväčšie sviatky v roku sa nezadržateľne blížia a s nimi aj rôzne oslavy, firemné večierky a rodinné stretnutia. Len málokedy sa pritom stretávame s tým, že na týchto zábavách chýba alkohol.

Mnohí ľudia následne zverejňujú fotky z osláv na svojich profiloch na sociálnych médiách. Na obrázkoch sú pritom často zobrazení s pohárom piva, vína, či iného alkoholického drinku v ruke.

Na druhej strane, tento predvianočný čas využívajú aj mnohé spoločnosti na nábor nových pracovných síl do prichádzajúceho nového roka. V súčasnej modernej dobe, ktorá sa nesie vo svetle technológií, tak sociálne siete poskytujú náborovým pracovníkom široké spektrum informácií o jednotlivých uchádzačoch, a to aj také, ktoré sa nenachádzajú v zaslaných životopisoch a motivačných listoch.

Štúdia prekvapila

Technologická spoločnosť Fama v tejto súvislosti realizovala prípadovú štúdiu, v ktorej bola zvedavá najmä na to, aký názor a pohľad majú na takéto príspevky uchádzačov o prácu samotní náboroví pracovníci.

Výsledky ukázali, že až 44 % amerických spoločností si prezerá profily potenciálnych kandidátov na sociálnych sieťach. Hľadajú tam najmä informácie, ktoré im doplnia celkový profil daného uchádzača a poskytnú viac informácií o jeho charaktere.

Alkohol, opitý muž, závislosť
ilustračné: thinkstockphotos.com

OK, drink je v poriadku

Fama v rámci prieskumu z aktuálneho roka študovala 15 tisíc amerických zamestnancov. Výsledky napokon ukázali, že zobrazenie alkoholu na osobnom profile uchádzačov o prácu má len minimálny, alebo takmer žiadny vplyv na vnímanie daného kandidáta. Prečo je to tak?

Je to tak najmä preto, že až príliš veľké množstvo ľudí má na svojich profiloch obrázky s alkoholom, takže posudzovanie tohto faktora sa ukázalo, ako kontraproduktívne. Okrem toho, mnohé spoločnosti bežne organizujú koktejlové párty pre svojich zamestnancov.

Nikto tým samozrejme nechce nabádať k požívaniu alkoholu, či zverejňovaniu takýchto obrázkov. Ak nemáte na profile nič iné, ako len samé obrázky z párty, kde popíjate, či ste už nebodaj poriadne „spoločensky unavení“, verte, že toto si potenciálni zamestnávatelia určite všimnú a vezmú to do úvahy.

Europe Facebook Lawsuit
SITA/AP

Na čo si dať pozor?

Fama v štúdii zároveň zistila, že zamestnávatelia sa síce nepohoršujú nad pohárom piva či koktejom, ktorý na fotke držíte v ruke. Čo je však podľa prieskumu pod červenou vlajkou, sú vyjadrenia a pozitívne označenia v súvislosti so zakázanými drogami, či rôzne prejavy rasizmu a neznášanlivosti. Tie zamestnávatelia všeobecne nie sú ochotní tolerovať.

Buďte preto opatrní pri tom, čo všetko označujete ako „páči sa mi“ na sociálnych sieťach. Všetky tieto veci môžu zamestnávatelia sledovať a aj sledujú. V nepolednom rade pozorujú, akí aktívni ste na sociálnych sieťach počas pracovného dňa. Dajte si pozor aj na príspevky o vašich výletoch, keď ste dali vedieť o vašej nedostupnosti v dôsledku určitých vážnych okolností či choroby.

Na záver možno ešte dodať, že technológie sú v každom prípade naším priateľom, avšak aj tu platí, že všetko s mierou. Je dôležité vedieť, ako ich správne využívať, aby nám pomáhali. Na sociálnych sieťach môžete zverejniť aj príspevky, ktoré práve oslovia potenciálneho zamestnávateľa, alebo ho môže osloviť váš postoj k určitej veci či téme.

Img_2614.jpg
Mgr. Silvia Hanová

Vyštudovala právnickú fakultu Univerzity Komenského.Vo svojej praxi sa už 17 rokov venuje právnym a konzultačným službám v oblasti korporátneho práva. Venuje sa tiež marketingovej komunikácii a PR.

K téme

Témy

alkoholkariérapríspevkysociálne médiáštúdiavplyv

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Nezaradené

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

október

21oct8:30Spôsob ochrany nových nápadov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

21oct8:30Psychológia skvelej zákazníckej skúsenosti8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

21oct8:30Spôsob ochrany nových nápadov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X