Prekážkou v predaji cez internet sú najmä vysoké dopravné náklady
Druhým najväčším problémom sú vysoké náklady a samotný náročný proces spojený so zárukou tovaru, jeho reklamáciou, prípadne vrátením.
Pre viac ako polovicu európskych firiem je problémom aj neznalosť všetkých pravidiel
Faktorom, ktorý európske podniky považujú v predaji prostredníctvom internetu za najväčšiu prekážku, sú vysoké dopravné náklady. Stotožňuje sa s tým až 57 % európskych podnikov, ktoré aktuálne takto svoje tovary nepredávajú. Vyplýva to z analýzy Poštovej banky. Slovensko tento priemer vysoko prekračuje. U nás to považuje za problém až 72 % podnikov, čo je najviac spomedzi krajín EÚ26.
Druhým najväčším problémom sú vysoké náklady a samotný náročný proces spojený so zárukou tovaru, jeho reklamáciou, prípadne vrátením. Na Slovensku to pociťuje ako prekážku 46 % obchodníkov. Rovnako, pre viac ako polovicu európskych firiem, je problémom aj neznalosť všetkých pravidiel, ktoré sú s internetovým predajom spojené. Práve z tohto rizika majú, spomedzi krajín EÚ26, najväčšiu obavu spoločnosti na Slovensku [až 66 %]. Európsky priemer sa v tomto smere pohybuje na úrovni 54 %.
Postrachom pre zhruba každý druhý európsky aj slovenský podnik je obava, že ceny ponúkaných tovarov a služieb by boli tlačené smerom nadol. Vstup na tento trh by totiž vyžadoval prispôsobiť ceny konkurencii, ktoré sú zvyčajne nižšie ako v kamennej predajni.
Až viac ako 86 % tržieb z online predaja slovenských obchodníkov pochádzalo z predaja na domácom trhu. To je len veľmi mierne nad priemerom EÚ26. Len necelých 11 % prislúchalo predaju v rámci EÚ. Z krajín mimo európskeho zoskupenia prišli v uplynulom roku ani nie tri percentá z celkových „online“ tržieb. Prvenstvo získalo Poľsko, kde až 93,0 % všetkých tržieb pochádzalo z internetového predaja v rámci domácej krajiny.