Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Online predaj: Slovensko má vysoký rastový potenciál

Fotobanka Pixmac
28. mája 2015 Zdroj Podnikam.SK, MG Tlačiť

Celosvetové tržby z online predaja v roku 2014 vzrástli o 20% na necelých 840 miliárd dolárov.

Vlaňajšie tržby z online nákupov v SR dosiahli  778 mil. eur

Slovensko má vysoký potenciál pre rozvoj e-biznisu. Tržby v roku 2014 narástli medziročne o vyše pätnásť percent a dosiahli podľa Euromonitoru 822 miliónov dolárov (778 mil. eur). Vyplýva to zo štúdie poradenskej spoločnosti A.T. Kearney, ktorá každoročne zostavuje Global Retail E-commerce Index.

S 82% populácie, ktorá používa internet a vyše polovicou (53%) internetových užívateľov, ktorí nakupujú na internete, má slovenský trh online predaja vysoký potenciál. „Do roku 2018 predpokladáme, že slovenský online trh každoročne porastie na úrovni 16%, čím by prekonal susednú Českú republiku (10%),“ hovorí Peter Materna, manažér A.T. Kearney. 

Celosvetové tržby z online predaja v roku 2014 pritom vzrástli o 20% na necelých 840 miliárd dolárov. Najatraktívnejším trhom pre online biznis sú podľa prieskumu Spojené štáty, ktoré vystriedali na prvom mieste Čínu, ktorej tento rok v indexe patrí druhá pozícia, tretia skončila Veľká Británia. 

Na popredné miesta rebríčka sa tak tento rok dostali aj relatívne malé krajiny, ako je Belgicko (9.), Holandsko (13.) alebo Dánsko (15.). Napríklad Belgicko bodovalo dobrou infraštruktúrou (kuriérske spoločnosti, intenzívne využívanie platobných kariet), pripojením k internetu u väčšiny populácie a online nákupmi pri viac ako polovica obyvateľstva. 

Podľa kvalifikovaných odhadov A.T. Kearney čaká celosvetovo segment online predaja ďalší rast aj v tomto roku, a to okolo 18%. Podieľať by sa na ňom mali oba typy trhov (veľké aj menšie krajiny). Najprogresívnejšie rastie región juhovýchodnej Ázie, dokonca sa očakáva, že čoskoro mu bude patriť najväčší podiel na online tržbách na svete. 

eBooky: 

Oblasti, ovplyvňujú a budú ovplyvňovať oblasť e-commerce

  • Internacionalizácia – veľkí hráči stále hľadajú ďalšie trhy, kam preniknúť. Po celom svete rastie počet online platieb predovšetkým z mobilov. Aj klasickí predajcovia, ako napríklad Marks & Spencer, teraz otvárajú online pobočky vo viac krajinách v porovnaní s kamennými pobočkami. Kľúčom k medzinárodnému úspechu je dostatočný počet potenciálnych online zákazníkov, prispôsobenie sa miestnym zvyklostiam, ale aj zachovanie vlastného brandu.

»   »  »  TIP: Čo musí vedieť prevádzkovateľ e-shopu

  • Neustále pripojený zákazník – Connected Consumer Study, v ktorej sa A.T. Kearney v roku 2014 pýtala viac ako 10 000 respondentov, ktorí sa pripájajú aspoň raz týždenne k internetu, ukázala, že viac ako polovica opýtaných kontroluje internet aspoň raz za hodinu počas celého dňa. To, čo títo „neustále pripojení“ zákazníci kupujú, vypovedá nielen o ich dôvere v online nakupovaní, ale aj o stupni vývoja e-commerce v danej krajine. Celosvetovo najpopulárnejšími kategóriami sú elektronika, oblečenie a knihy. Na opačnom konci rebríčka stoja potraviny a domáce potreby (viac informácií v priloženom rebríčku)

  • Potreba viac kanálov – napriek tomu, že je rozruch ohľadom e-commerce oprávnený, nie je možné zabúdať ani na klasický predaj. Ten totiž stále zostáva dôležitý najmä tam, kde si zákazníci potrebujú tovar „ohmatať“. Navyše dve tretiny zákazníkov, ktorí nakúpili online, navštívili kamenný obchod pred alebo po tejto transakcii.Mike Moriarty, partner v A.T. Kearney a spoluautor štúdie, k tomu dodáva: „Boom v e-commerce prináša tiež niekoľko výziev. Ako klasickí predajcovia, tak aj hlavní online hráči zisťujú, že budúcnosť tohto odvetvia nie je čisto v online priestore, ale skôr v kreatívnom spojení viackanálových ponúk, ktoré spájajú internetové a fyzické nakupovanie“. Budúcnosť prepájania kanálov dobre ilustruje napríklad Walmart, klasický hráč na poli predaja, ktorý rozširuje svoju online ponuku, a naopak Amazon, ktorý teraz vstupuje s kamennými predajňami na viaceré trhy.

K téme

Témy

Chcem začať podnikaťPodnikám na internete

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

september

21sep6:30Legislatívne zmeny v mzdovej učtárni v roku 20206:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody

21sep8:30Legislatívne zmeny v mzdovej učtárni v roku 20208:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody

21sep8:30Legislatívne zmeny v mzdovej učtárni v roku 20208:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
X