Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Prezentovanie a uplatnenie nápadov

SITA
2. januára 2011 Autor Podnikam.SK, SITA Tlačiť

Dobrý nápad ešte sám o sebe nestačí. Aj vám sa už stalo, že ste mali všetko premyslené do posledného detailu a napriek tomu bol váš nápad zamietnutý? Prečo je tomu tak? Dnes je totiž okrem dobrého nápadu rovnako dôležitá i jeho prezentácia a samotná realizácia. Vedieť podať ďalej ideu tak, aby sa s ňou ostatní stotožnili nie je jednoduché. V čom tkvie tajomstvo úspechu?

 

Formulka dôkaz – činnosť – prínos, s ktorou prichádza spoločnosť Dale Carnegie Training poskytuje osvedčený postup pre vytvorenie prezentácie, s pomocou ktorej sa vám podarí uplatniť vaše nápady. V nasledujúcej časti uvádzame jej štruktúru.  

 

Úvod – získajte pozornosť poslucháčov

Dôležité je, aby ste si získali pozornosť poslucháčov. Postupujte podľa hore uvedeného poradia, začnite dôkazom:

  • Uveďte konkrétnu situáciu, ktorá jasne ilustruje hlavný bod vášho nápadu. Inak povedané uveďte názorný príklad.
  • Zahrajte sa na túto situáciu, tj. namodelujte ju.
  • Vyjadrite sa jasne k veci.

 

Hneď od začiatku musí byť každému jasné, čo vlastne chcete, s akým nápadom prichádzate. Príklad a modelová situácia vám pomôžu udržať si pozornosť poslucháčov.

 

 

Prechod k činnosti, ktorú odporúčate

Postupne prejdite od modelovej situácie ku konkrétnej činnosti, ktorú odporúčate. Dôležité je totiž nie len predstavenie nápadu, ale aj popis toho, ako sa bude nápad realizovať. Čo je potrebné k tomu, aby bola myšlienka úspešne uplatnená v praxi? Nezabudnime pracovať s číslami a časom. Napr. koľko ľudí budeme na to potrebovať, za koľko dní vieme plán zrealizovať, koľko nás to bude stáť a pod.

 

TIP: Argumentujte jasne a presvedčivo. Buďte konkrétny, stručný a výstižný.

 

Prínos

Tretím, kľúčovým bodom je prínos. Uveďte všetky prínosy, ktoré bude mať činnosť pre poslucháčov:

  • prínos č. 1,
  • prínos č. 2,
  • atď.

 

Prečo by sme nápad mali realizovať? Čo z toho budeme mať? Prečo je to také dôležité?  Všetci zúčastnení musia pochopiť význam vášho nápadu. Snažte sa ich vtiahnuť do danej problematiky.

 

POZOR: musí to byť nenásilné a prirodzené. 

TIP: Používajte výrazy, ktoré sú blízke záujmom a potrebám poslucháčov.

 

Podložte navrhovanú činnosť a jej prínos dôveryhodnými a overiteľnými materiálmi, napr. štatistikami, názornými ukážkami alebo konkrétnymi dôkazmi. Grafy, tabuľky a schémy vám pri tom pomôžu. Znovu uveďte konkrétnu činnosť, ktorú odporúčate a jej hlavný prínos. 

TIP: Pamätajte na to, že schopnosť presvedčiť a vaša angažovanosť sú rozhodujúce pre váš úspech.

 

Zdá sa vám to jednoduché? Tak prečo ste to doteraz robili inak? Nezabudnite: dôkaz – popis nápadu s uvedením konkrétneho príkladu, činnosť – popis toho čo treba spraviť, aby sme nápad mohli zrealizovať a nakonec prínos – dôvod, prečo by sme mali nápad podporiť, to sú tri kľúčové body úspešnej prezentácie a následného uplatnenia vašich nápadov. Tak hor sa do toho!

Copyright, 1996 © Dale Carnegie & Associates, Inc. lm

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Manažment

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

09máj8:30Compliance management system (CMS)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

09máj8:30Rast cien stavebných materiálov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Stavebníctvo

09máj8:30Compliance management system (CMS)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X