Škoda zostáva najobľúbenejšou značkou slovenských motoristov
Medzi nákladnými vozidlami do 12 ton dominujú značky Iveco s podielom 55,6 %.
V kategórii malých úžitkových vozidiel sa na čele udržal Fiat
Počas prvých piatich mesiacov tohto roka bolo na Slovensku zaregistrovaných 29 722 nových osobných automobilov, čo je medziročne viac o 2,1 %. Ako informoval Zväz automobilového priemyslu (ZAP) SR, odbyt malých úžitkových vozidiel (kategória N1) v sledovanom období predstavoval 2 644 kusov a medziročne sa zvýšil o takmer 30 %.
Registrácie nákladných áut do 12 ton (kategória N2) v mesiaci máj poklesli o necelých 36 % na 18 vozidiel. Počet zaregistrovaných nákladných áut nad 12 ton (kategória N3) v uplynulom mesiaci dosiahol 299 kusov a medziročne bol vyšší o viac ako 14 %. Zaregistrovaných bolo aj 24 autobusov (kategórie M2 a M3) pri náraste o 54 %.
Prvé miesto na trhu s novými osobnými autami si vo februári udržala Škoda s podielom 21,38 %, na druhom mieste bola značka Volkswagen s trhovým podielom 13,05 %. Tretie miesto v máji obsadila KIA s podielom necelých 8 %.
V kategórii malých úžitkových vozidiel sa na čele udržal Fiat s podielom 33 %, druhé miesto obsadil Peugeot s podielom zhruba 16 %. Značka Citroen skončila uplynulý mesiac na treťom mieste s vyše 13-percentným podielom.
Medzi nákladnými vozidlami do 12 ton dominujú značky Iveco s podielom 55,6 %. Nasledujú MAN s podielom necelých 17 % a DAF a Renault Trucks so zhodným podielom 11 %.
V kategórii nákladných áut nad 12 ton vedie MAN s podielom viac ako 25 % nasledovaný značkou Scania s takmer 20-percentným podielom na trhu. Na treťom mieste skončila značka Mercedes-Benz s viac ako 18-percentným podielom.