TOP 5 rozdielov medzi podnikateľmi a úspešnými podnikateľmi
Byť dlhodobo prosperujúcim podnikateľom na súčasnom produktami a službami presýtenom trhu nie je jednoduché. Predstava stať sa úspešným podnikateľom sa preto zdá byť takmer nereálna. A predsa sa to niektorým podarí. Aký je teda rozdiel medzi podnikateľom a Podnikateľom s veľkým „P“?
Základné princípy tejto malej, ale o to výraznejšej skupiny hviezdnych podnikateľov, sme pre vás zhromaždili v nasledujúcich riadkoch a veríme, že odhalenie týchto 5 najväčších mýtov, vám pomôže na vašej ceste medzi skutočné hviezdy!
Mýtus 1
Podnikateľ hovorí: „Ak to viem zahrnúť do svojho programu, mal by som to urobiť.“
Úspešný podnikateľ vie: Veľmi úspešní podnikatelia sú až absurdne vyberaví.
Schopnosť vedieť rozoznať priority a venovať sa najpodstatnejším veciam je kľúčová. Ani uber-muž, ani super-žena nie sú schopní zvládnuť všetko a venovať sa všetkému osobne a naplno. Dôležité je cielene, premyslene a strategicky eliminovať nepodstatné veci.
Konzistentné redukovanie a zjednodušovanie je základ skutočného úspechu. Platí to nielen pri zrejmých požieračoch času, ale aj pri eliminácii niektorých nových možností a príležitostí, ktoré by si mnohí „nenechali ujsť“. V neposlednom rade, jedným z práv asertivity je aj povedať „NIE“.
Mýtus 2
Podnikateľ hovorí: „Úspešní ľudia spia 5 hodín denne.“
Úspešný podnikateľ vie: Veľmi úspešní ľudia spia tak dlho, ako je potrebné, aby boli schopní podať čo najlepší výkon.
Z fyziognomického a psychologického hľadiska, nie je možné dlhodobo podávať dostatočne dobrý výkon závislý od množstva energie a odpočinku, v prípade, že človek spáva 5 hodín denne.
Známa štúdia doktora K. Andersa Ericssona</a> skúmala najtalentovanejších svetových huslistov, prostredníctvom ktorých demonštrovala tzv. pravidlo 10 000-hodinového spánku. Pravidlo 10 000 hodín sformulované doktorom Ericssonom tvrdí, že ak človek venuje 10 000 hodín zdokonaľovaniu sa v akejkoľvek aktivite, dokáže sa z neho stať expert, ktorí podáva najlepší výkon.
Ericsson empiricky nameral, že najlepší huslisti strávia viac času cvičením ako tí relatívne dobrí. Druhým najdôležitejším faktorom ich bezkonkurenčného výkonu je spánok. Najlepší huslisti spia v priemere 8,6 hodín denne.
Mýtus 3
Podnikateľ hovorí: „Úspešní ľudia nemajú čas na hranie. Je to pre nich strata času.“
Úspešný podnikateľ vie: Veľmi úspešní ľudia považujú hru v dospelom veku za základ kreativity.
Profesor Sir Ken Robinson venoval svoj celý profesijný život skúmaniu kreativity v školách. V rámci jeho štúdie odpozoroval, že väčšina škôl, namiesto využitia hry ako katalyzátora kreativity, hru eliminujú a kreativitu zabíjajú. „Predali sme samých seba fastfoodovému modelu vzdelávania, ktorý ochudobňuje naše vnútro a energiu rovnako, ako fastfood ochudobňuje a ničí naše telo. Predstavivosť je zdrojom každého ľudského úspechu.“
Mýtus 4
Podnikateľ hovorí: „Úspešní ľudia sú tí prví, ktorí poznajú odpoveď.“
Úspešný podnikateľ vie: Veľmi úspešní ľudia sú prvotriedni poslucháči a majú okolo seba veľa schopných ľudí, od ktorých si nechajú poradiť.
V tomto prípade platí pravidlo – tí, ktorí veľa hovoria, majú často najmenej, čo povedať. Trpezliví poslucháči dokážu pochopiť to podstatné. Vycítia ten správny signál a uvedomujú si aj to, čo nebolo vyslovené.
Mýtus 5
Podnikateľ hovorí: „Úspešní ľudia sa vždy sústredia na to, čo robí konkurencia.“
Úspešný podnikateľ vie: Veľmi úspešní ľudia sa sústredia na to, čo by mohli zlepšiť.
Nie je potrebné pozerať sa na konkurenciu a brať ju ako odrazový mostík. Pri podobnom postupe a zmýšľaní by ste boli stále o krok pozadu. Dôležité je sústrediť sa na vlastné možnosti a zlepšenie toho, čo tvoríte vy sami.
Už viete, ako sa stať najlepším z najlepších?
John F. Kennedy povedal: „Veľkým nepriateľom pravdy veľakrát nie je cielené, nečestné a vymyslené klamstvo, ale nereálny, presvedčivý a neutíchajúci mýtus.“
V tomto prípade ide o mýtus modernej kultúry. Tým mýtom je človek, ktorý je schopný, ambiciózny a chce byť úspešný a populárny. Tento človek je odmeňovaný za svoju ochotu urobiť všetko, čo mu príde do cesty. Verí, že urobiť viac je lepšie, ako urobiť menej.
V prvom rade je rozoznať to, čo je skutočne dôležité a eliminovať všetko ostatné. Hovoriť nie menej podstatným veciam a venovať sa tým najdôležitejším. Prinášať rozhodnutia, ktoré vedú k väčšiemu zmyslu pre kontrolu, priamočiaru rozhodnosť a aj radosť z toho, čo robíte. Presne tieto maličkosti oddeľujú úspešných podnikateľov od tých hviezdnych.