Viete, čo naozaj chcú zákazníci e-shopov?
Pre klientov sú dôležité najmä kvalitné informácie o produktoch, dostupnosť skladom a doprava zdarma.
Zákazníci často využívajú porovnávače cien
Za najdôležitejšie prvky e-shopov považujú klienti v susednej Českej republike kvalitne popísané technické informácie o produktoch a dostupnosť tovaru na sklade. Pre výber on-line obchodu využíva nadpolovičná väčšina zákazníkov porovnávače tovaru. Vyplynulo to z aktuálneho prieskumu E-Commerce 2014, ktorý pre Asociaciáciu pre elektronickú komerciu vykonala spoločnosť Mediaresearch.
- Pri výbere tovaru v e-shope považujú internetoví zákazníci za najviac zásadné, aby webová stránka produktu obsahovala kvalitne popísané technické informácie.
- Na druhom mieste je dôležitá dostupnosť tovaru skladom, ktorá im zaistí včasnú dodávku objednávky.
- Na treťom mieste je doprava zdarma.
Ďalšími dôležitými prvkami při výbere e-shopu sú najlacnejšie ceny, kvalitné zobrazenie produktu (napríklad fotografie, jeho otočenie v priestore, atď.). Dôraz kladú aj na dobrú štruktúru vyhľadávania v e-shope, aby sa mohli ľahko v ňom zorientovať.
Preferované spôsoby platieb
Platbu za tovar objednaný online klienti preferujú u susedov najmä prostredníctvom bankového prevodu (27 %), druhou nejvyužívanejšou metódou je použitie platobnej karty (25%) a dobierku využíva 24 % zákazníkov. Iba 12 % ľudí dáva prednosť osobnému prevzatiu tovaru v pobočke obchodu.
Tipy na e-booky:
- Ako zriadiť prevádzkareň
- Registračné pokladnice v roku 2015
- Daň z motorových vozidiel v kocke
- Stravovanie živnostníka v roku 2015
Registrácia
Negatívne užívatelia vnímajú povinnú registráciu pred dokončením objednávky: dvom tretinám ľudí táto požiadavka nevyhovuje a 13% z nich dokonca odradí.
Odborné certifikáty
Pomerne dôležitým prvkom e-shopu se podľa výskumu Mediaresearch ukazujú byť aj odborné certifikáty. Vďaka nim e-shop u väčšiny zákazníkov vytvára pozitívny dojem, aj keď na výber online obchodu nemajú priamy vplyv. Na certifikáty dá pii výbere konkrétneho obchodu 23 % užívateľov.
Za výhody e-shopov v porovnaní s kamennými obchodmi považujú klienti v ČR možnosť ľahkého porovnania ponúk online obchodov, úsporu času, pohodlnú dodávku a výhodnejšie ceny. Medzi nadštandardné služby, ktoré by klienti radi využívali v budúcnosti, patria predĺžená záruka na tovar, odvoz starého spotrebiča, alebo okamžitá expedícia (napríklad kuriérom).