Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Vlastný biznis. Ako na to?

SXC.hu
27. decembra 2010 Autor Podnikam.SK, SITA Tlačiť

Aj vy ste už veľakrát uvažovali nad tým, že začnete podnikať a stále ste sa k tomu neodhodlali? Tak práve vám je určený tento článok, prostredníctvom ktorého vám poskytneme návod ako urobiť prvý krok.

 

Sila myšlienok a slov

Róbert T. Kiyosaki vo svojej knihe Bohatý otec, chudobný otec popisuje okrem iného aj názory bohatého otca, vďaka ktorým sa mu podarilo zbohatnúť a stať sa majiteľom firmy a investorom. Prvý názor, ktorý jeho bohatý otec zastával bol tento:  Peniaze sú myšlienka.

 

Poznáte slávny výrok z Biblie „A slovo sa skutkom stalo“? Málokto si uvedomuje silu, ktorá je v tomto výroku ukrytá. Jedným z najmocnejších prostriedkov človeka sú totiž  jeho myšlienky a slová. Róbertov chudobný otec hovorieval: „Nikdy nebudem bohatý.“ A čo myslíte? Nikdy ani nebol.

 

 

Odlišnosť je teda v myslení a slovách. Bohatý otec používal slová ako: cash flow, aktíva, dane, odpisy a podobne. Chudobný otec zase tieto: algebra, angličtina, deskriptíva, opakovanie.

 

Ak chcete byť bohatí, ak sa chcete stať majiteľom firmy či investorom, tak musíte v prvom rade začať myslieť ako bohatí. Nie je to jednoduché. 

 

Naši rodičia nám vštepovali iné názory a mnohí z nás kráčajú doteraz v ich šľapajách. Ako to teda dosiahneme? Zamyslite sa v prvom rade nad tým, s akými ľuďmi sa stretávate. Sú to zamestnanci, živnostníci či podnikatelia? Ak chcete myslieť ako bohatí, musíte sa stretávať s bohatými. Odporúčame vám začať s podnikaním najprv len na pol úväzku. Naďalej popritom pracujte na plný úväzok ako zamestnanec. Tak postupne môžete zmeniť svoje myslenie.

 

Peniaze vás nespravia bohatými

Druhý názor bohatého otca bol, že peniaze vás nespravia bohatými. Chybou chudobných je to, že si myslia, že zbohatnú vtedy, keď budú veľa pracovať. To nie je pravda. Iba chudobní pracujú pre peniaze. Vo všeobecnosti platí, že čím ste chudobnejší, tým tvrdšie pracujete. Ako to teda je? Čo z vás urobí bohatých ľudí? Prečo sa oplatí ísť do pravej strany Cashflow kvadrantu, prečo sa oplatí mať vlastný biznis? Odpovede súvisia s týmito troma skutočnosťami: 

  1. Bohatý nepracujú pre peniaze.
  2. Peniaze vás neučinia bohatými.
  3. Existujú dva druhy finančných problémov: nemať dosť peňazí a mať príliš veľa peňazí.

 

Ak si uvedomíte význam týchto troch bodov, bude to prvý krok k zmene vášho myslenia, bude to prvý krok k vášmu vlastnému biznisu.

 

Chcete byť pánmi peňazí alebo ich otrokmi?

Každá minca má dve strany. Chudobní vidia len jednu stranu. Zápasia s problémom nedostatku peňazí. Bohatí majú zas problém s nadbytkom peňazí, a s tým kam peniaze investujú. Ktorý problém chcete mať vy? Chcete sa presunúť do sveta, kde je nadbytok alebo zostať v svete, kde je nedostatok?

 

Najčastejší dôvod prečo ľudia nezbohatnú je názor, že peniaze urobia ľudí bohatých. Ako sme už spomenuli, nie sú to peniaze z čoho sa bohatne. Tak čo teda? Štatistiky ukazujú, že v Amerike len 1 zo 100 sa dostane na stranu nadbytku. Prečo je tomu tak? Svet peňazí vychádza totiž z finančnej inteligencie. Základom je pochopenie rozdielu medzi aktívnym príjmom a pasívnym, medzi aktívami a pasívami. Z ktorého príjmu zbohatnete? Z pasívneho. A sú to aktíva, ktoré vám k tomu dopomôžu. Inak povedané: je to pasívny príjem, ktorý treba investovať do aktív. Čím viac ich vytvoríte, tým viac zbohatnete. Zrazu zbadáte i druhú stranu mince.

 

Najdôležitejší je Cashflow

Chudobní nie sú chudobní preto, lebo málo zarábajú, ale často preto, lebo nezvládajú svoj tok peňazí. Aj to sa skrýva v pojme finančná inteligencia. Uvedieme príklad, klasický obraz dnešného človeka.

 

Mladík vyštuduje vysokú školu, zamestná sa, má stabilný príjem. Po nejakom čase sa ožení a zrazu zistí, že príjmy sú dva. Tým sa otvárajú nové možnosti ako si splniť svoj sen a kúpiť si byt alebo dom. Manželský pár si vezme hypotéku, po nejakom čase si kúpi auto a mysliac si, že vytvára aktíva funguje takto ďalej. Opak je však pravdou, dom na hypotéku je v položke pasív. O pár rokov manželka zahlási: „Miláčik, hádaj čo? Budeme mať dieťatko.“ Týmto sa situácia mení.

Manžel povie manželke, že bude viac pracovať, aby sa ona mohla starať o dieťa. A potom príde ďalšie a manžel pracuje ešte viac. Manželke sa zdá, že byt je primalý i auto by mohlo byť väčšie. A tým sa dlhy nabaľujú, lebo príjmy nestačia a manžel pracuje stále viac a viac. Z toľkej práce je unavený, tak povie, že potrebuje dovolenku, aby si oddýchol.

 

Dlhy sa kopia a aj keď sa mu po nejakom čase zvýši plat, stále to nestačí. Mnohí sa ocitnú tak vo finančnej tiesni. Žijú akoby v začarovanom kruhu. Čo z toho vyplýva?

 

Nejde ani tak o to, koľko peňazí zarábate, ale o to, ako s nimi hospodárite. Peniaze z vás ešte nespravia bohatých. Pokiaľ budete nakupovať pasíva, smerujete s najväčšou pravdepodobnosťou k chudobe. Ak nechcete zápasiť s problémom nedostatku, tak sa snažte dostať na druhú stranu, stranu nadbytku. A to je možné len cez zvyšovanie svojej finančnej inteligencie a zmenu myslenia. Sami si zvoľte, aký druh problémov by ste chceli riešiť. 

 

Základný princíp

Ak chcete byť bohatí, mali by ste byť aj štedrí. To je základný princíp, ktorého sa treba pridržiavať. Čím viac dáte ľuďom to čo chcú, tým viac dajú oni vám to, čo chcete vy. To je spôsob ako zbohatnúť. Tým, že dávate veľa. Pravidlo čím viac dávaš, tým viac dostaneš platí aj v podnikaní. Keď toto pochopíte, pochopíte dôvod prečo ísť do vlastného biznisu.

 

Ako je to s daňami?

Zamestnanec platí dane mesačne. V podstate hotovosť sa od neho dostane skôr ako ju uvidí. Ako podnikateľ budete mať tú výhodu, že daňové priznanie sa podáva raz ročne a za ten čas môžete peniaze investovať, a to buď do vlastného podniku alebo do iných aktív. Zamestnanci investujú peniaze po zdanení, bohatí naopak. Rozdiel v myslení je ten, že chudobní chcú vysoký príjem a nízke výdaje, bohatí naopak nízky príjem (kvôli daniam) a vysoké výdaje.

 

Možnosť voľby má každý. Musíte sa rozhodnúť ale sami. A čo je hlavné, musíte vydržať a nemôžete sa dať zlákať späť na stranu nedostatku. Spravte prvý krok k vlastnému biznisu už dnes. Nezabudnite avšak, že bohatí nepracujú pre peniaze a že finančná inteligencia je základom úspešného fungovania každého jedného z nás.

 

Spracované podľa AUDIO DIGEST – Programy manažérského růstu lm 

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ako začať podnikať

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X