Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Zákazníci na prvom mieste

Customer experience. Satisfaction survey and customer service
Foto: Herbalife Nutrition
9. decembra 2021 Autor Informačný servis Tlačiť

Majitelia malých firiem majú neľahkú úlohu, keďže vo firme musia zastávať hneď viacero funkcií. Často majú na starosti vedenie firmy, jej financie a marketing, riadia produktový vývoj, inventarizáciu, ľudské zdroje, komunikáciu, vzťahy s klientmi a do toho všetkého musia riešiť aj právne záležitosti – niekedy aj všetko naraz v jeden deň.

„Pri toľkých úlohách a povinnostiach nie je až takým prekvapením, že mnohí podnikatelia stihnú venovať pozornosť len najurgentnejším úlohám daného dňa. Uprostred celého úsilia, ktoré vkladajú do úspechu svojej firmy, je ľahké stratiť zo zreteľa tú najdôležitejšiu časť ich práce, ktorou je zákazník. Úspešní podnikatelia vedia, že ak je zákazník v centre všetkého čo robia, zabezpečujú si tým spokojných spotrebiteľov, zvýšený počet odporúčaní a opakované obchodné príležitosti,“ hovorí John DeSimone, prezident spoločnosti Herbalife Nutrition.

Starostlivosť o zamestnancov

Keď vstúpite do obchodu, venuje sa vám niekto, alebo vás personál ignoruje? Keď máte otázky, máte ihneď po ruke niekoho, kto vám ich s radosťou zodpovie? Šťastní zamestnanci znamenajú spokojných zákazníkov. Ak máte nepresvedčivý alebo nespokojný personál, táto negatívna energia si dokáže nájsť cestu aj ku koncovým zákazníkom. Pokiaľ chcete mať šťastných zákazníkov, v prvom rade sa treba postarať o vašich zamestnancov. Ak nie sú spokojní so svojou prácou, bude náročné poskytovať zákaznícke služby na úrovni, ktorú vaši klienti očakávajú a ktorú si zaslúžia.

Young business people holding hands together demonstrating support and unity closeup
Foto: Herbalife Nutrition

Vážiť si existujúcich zákazníkov

Prirodzenou túžbou podnikateľov je zamerať sa na rozširovanie ich zákazníckej základne. Je logické veriť, že čím viac zákazníkov máte, tým väčšie sú vaše šance na úspech. Avšak najdôležitejším zákazníkom je ten, ktorého už máte. Existuje mnoho jednoduchých spôsobov, ako prejaviť svojim zákazníkom vďačnosť, podstatné je, aby bola úprimná a od srdca. Či už ide o osobné prianie k sviatku či pamätanie si ich individuálnych preferencií, nezabudnite svojim existujúcim zákazníkom venovať pozornosť, ktorú si zaslúžia.

Vypýtať si spätnú väzbu

Z pohľadu človeka je prirodzené radšej sa nepýtať na spätnú väzbu kvôli obave z negatívnych reakcií. Úspešní podnikatelia sa však spätnej väzby neboja – práve naopak, vítajú ju. Majitelia firiem využívajú takto získané informácie na zlepšenie svojho podnikania a oslovenie tých zákazníkov, ktorých mohli sklamať, prípadne sa dozvedia dôležité informácie, ktoré im môžu pomôcť úspešne uzavrieť ďalšiu transakciu. V skutočnosti môže reakcia na spätnú väzbu zvýšiť lojalitu zákazníkov.

Cheerful caucasian woman, talking to a client
Foto: Herbalife Nutrition

Priznať si chybu

Všetci robíme chyby. Keď sa pomýlime, musíme to aj napraviť. Mnohé chyby bývajú len drobnými omylmi vo vzťahu k zákazníkovi, napríklad neúplné alebo oneskorené vybavenie objednávky alebo nesprávne pochopenie požiadavky. Organizácia orientovaná na zákazníka si vie problém priznať a rýchlo ho napraviť. Čím rýchlejšie je problém odstránený, tým je pravdepodobnejšie, že si klienta udržíte a dokonca prehĺbite vzťah s ním.

V prvom rade je nutné sa ospravedlniť – ak máte nespokojného zákazníka, vypočujte si jeho sťažnosť. O situácii nediskutujte, ale snažte sa ju napraviť. Vysvetlite zákazníkovi ďalší postup a asi v akom časovom rámci sa všetko uskutoční. Neskôr sa spojte so zákazníkom a uistite sa, že produkt, ktorý hľadal, dostal, a že objednávka bola vybavená k jeho spokojnosti.

Noví zákazníci súčasťou rodinného kruhu

Ako sa správate k novým zákazníkom a ako zabezpečíte, aby nešlo len o jednorazový nákup a prišli aj nabudúce? Úspešní podnikatelia si nájdu čas na to, aby novému zákazníkovi poďakovali za jeho nákup, môžu mu tiež poskytnúť zľavový kupón na budúci nákup či odporúčania na ďalšie produkty, ktoré by sa mu mohli hodiť – všetko s cieľom, aby uspel.

Business employee with heart for customer care relationship mana
Foto: Herbalife Nutrition

„Podnikatelia sa denne zaoberajú mnohými požiadavkami, pričom každá si vyžaduje svoj čas. V dôsledku toho sa im môže stať, že budú skákať od jednej povinnosti k druhej. Hlavnou prioritou však musí byť zákazník, ktorý je na prvom mieste a tiež vytvorenie organizácie, ktorá vie, ako tento dôležitý vzťah budovať a posilňovať. Čím viac si malí podnikatelia dokážu vytvoriť prostredie, v ktorom je ich tím vážený a šťastný a vie, ako sa postarať o zákazníkov, tým väčší úspech ich firma dosiahne,“ dodáva John DeSimone.

O Johnovi DeSimonovi

Herbalife nutrition_john desimone 1.jpg
John DeSimone.Foto: Herbalife Nutrition

John DeSimone ako prezident spoločnosti Herbalife Nutrition pokračuje v napĺňaní filozofie spoločnosti a plne podporuje jej unikátnu hodnotu pomáhať ľuďom žiť zdravým a aktívnym životným štýlom prostredníctvom personalizovanej výživy a obchodnej príležitosti.

John DeSimone má na starosti riadenie regionálneho vedenia spoločnosti, ktoré je zodpovedné za rast biznisu v oblasti vysokokvalitnej výživy ako aj za zvyšovanie výkonnosti na 95 trhoch po celom svete. Okrem toho John DeSimone zodpovedá za podporu smerom k distribútorom na celom svete, vrátane marketingu, propagácie, sponzorstva, podpory obchodných metód, podujatí a komunikácie s Nezávislými Distribútormi Herbalife Nutrition.

V spoločnosti pôsobí od roku 2007, pričom v nej zastával viacero vedúcich strategických pozícií, naposledy ako spoluprezident a riaditeľ pre oblasť stratégie. John DeSimone má vyše 25-ročné skúsenosti v oblasti korporátnych financií. Bakalársky titul v odbore firemnej administratívy získal na Bryant University na Rhode Island v USA.

Informačný servis

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Herbalife NutritionpodnikaniePR

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Správy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X