- Podnikam.sk
- Články
- Marketing
- Online marketing
- 3 spôsoby, ktoré vám pomôžu predvídať budúce správanie online zákazníka
3 spôsoby, ktoré vám pomôžu predvídať budúce správanie online zákazníka
O vašich zákazníkoch sa toho dozviete veľa tým, že budete sledovať ich zvyky – minulé návštevy vašej stránky – na predvídanie ich budúcich činností. Je to len otázka vedomostí o tom, aké informácie sú potrebné a kedy ich treba použiť.
Od vyhľadávania až po landingpage
Jedným z najlepších priateľov pri určovaní predpovedí správania zákazníkov je váš Google AdWords účet. Tento program rozlišuje všetky kľúčové slová, ktoré vaši nakupujúci hľadali, ktoré z daných slovíčok vyústili k preklikom na váš web a ktoré z týchto slovíčok vyústili až k predaju.
Akonáhle sa kupujúci preklikol od AdWords k landingpage na vašom webe, môžete použiť tieto informácie na pokrytie cesty od začiatku až ku kúpe.
Napokon už viete, čo kupujúci hľadajú – povedali vám to, keď to zadali do Google vyhľadávača. Mali by ste ich spomaliť v ich vyhľadávaní tým, že ich privediete na všeobecnú landingpage? Vytvorením viacero kliknutí namiesto nasmerovania ich priamo do nákupného košíka a pokladne? Určite nie. Keď vám nakupujúci povie, čo chce kúpiť, odstráňte všetky prekážky.
Od sociálnych médií až po web
Je zložitejšie zachytiť dôvod návštevníka, prečo sa zastavil, keď príde prostredníctvom sociálnych kanálov. Najnáročnejšie zo všetkého je kliknutie na adresu vo vašom firemnom profile. Môžete predpokladať, že informačný sociálny vplyv – potreba mať správne informácie – je pre kupujúceho dôležitý
a reaguje podľa toho, ale nedostanete viac informácií, ako toto.
Preklik z určitých sociálnych príspevkov vám môže povedať viac
o myšlienkovom procese nakupujúcich. Navštívili konkrétny blog, aby si ho prečítali? Mohli by ste sa domnievať, že hľadajú viac informácií. Preklikli sa cez obrázok vašich najpredávanejších produktov? Možno chcú kúpiť jeden z nich alebo možno len chcú vedieť, aké sú trendy.
Každá akcia na sociálnych marketingových kanáloch vám pomôže zúžiť informácie, ktoré potrebujete. Čím máte viac informácií o minulom správaní vašich návštevníkov, tým ľahšie môžete predvídať, kam pôjdu ich ďalšie kroky.
Od premiérového kupujúceho k vernému zákazníkovi
Predošlé nákupy vám dajú skvelý pohľad do správania kupujúcich. To je dôvod, prečo nie je možné uvažovať o dokončenej transakcii, akonáhle obdržíte platbu. Teraz viete o kupujúcom viac, ako kedykoľvek predtým, takže ho nemôžete nechať len tak navždy odísť.
Informácie, ktoré ste získali po tomto nákupe vám povedia, čo potrebujete vedieť, aby ste sa mohli posunúť vpred. Bol nákup darom alebo niečo, čo je pre kupujúceho nevyhnutné? Nakúpil príslušenstvo? Strávil kupujúci pri rozhodovaní veľa času? – o tom svedčí viac návštev na vašej stránke, porovnanie produktov a možno aj konverzácia so zákazníckym servisom.
Všetko, čo sa dozviete, vám pomôže rozhodnúť sa, či by ste mali kupujúcemu naďalej poskytovať tipy na darčeky alebo či potrebuje viac informácií
o podobných produktoch pre vlastnú potrebu. Ak často nakupuje príslušenstvo potrebné na zlepšenie vašich produktov, potom pravdepodobne ocení informácie o doplnkových a súvisejúcich produktoch.
Určite nechcete, aby používanie vašich získaných informácií vzbudzovalo u zákazníkov hrôzu, takže buďte opatrní. Kupujúci ocenia klik vedúci k dobrej landingpage, ale nemusia chcieť vidieť reklamu na presný produkt, ktorá ich prenasleduje celé dni po počiatočnom vyhľadaní produktu.
Vašim cieľom je vyhladiť cestu medzi chcením a vlastnením, poskytnúť informácie kupujúcim hneď, ako ich budú potrebovať – nie ich špehovať.
Foto: thinkstock