Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

3 spôsoby, ktoré vám pomôžu predvídať budúce správanie online zákazníka

ThinkstockPhotos 141733459
thinkstock
29. januára 2016 Tlačiť

O vašich zákazníkoch sa toho dozviete veľa tým, že budete sledovať ich zvyky – minulé návštevy vašej stránky – na predvídanie ich budúcich činností. Je to len otázka vedomostí o tom, aké informácie sú potrebné a kedy ich treba použiť.

Od vyhľadávania až po landingpage

Jedným z najlepších priateľov pri určovaní predpovedí správania zákazníkov je váš Google AdWords účet. Tento program rozlišuje všetky kľúčové slová, ktoré vaši nakupujúci hľadali, ktoré z daných slovíčok vyústili k preklikom na váš web a ktoré z týchto slovíčok vyústili až k predaju.

Akonáhle sa kupujúci preklikol od AdWords k landingpage na vašom webe, môžete použiť tieto informácie na pokrytie cesty od začiatku až ku kúpe.

Napokon už viete, čo kupujúci hľadajú – povedali vám to, keď to zadali do Google vyhľadávača. Mali by ste ich spomaliť v ich vyhľadávaní tým, že ich privediete na všeobecnú landingpage? Vytvorením viacero kliknutí namiesto nasmerovania ich priamo do nákupného košíka a pokladne? Určite nie. Keď vám nakupujúci povie, čo chce kúpiť, odstráňte všetky prekážky.

Od sociálnych médií až po web

Je zložitejšie zachytiť dôvod návštevníka, prečo sa zastavil, keď príde prostredníctvom sociálnych kanálov. Najnáročnejšie zo všetkého je kliknutie na adresu vo vašom firemnom profile. Môžete predpokladať, že informačný sociálny vplyv – potreba mať správne informácie – je pre kupujúceho dôležitý
a reaguje podľa toho, ale nedostanete viac informácií, ako toto.

Preklik z určitých sociálnych príspevkov vám môže povedať viac
o myšlienkovom procese nakupujúcich. Navštívili konkrétny blog, aby si ho prečítali? Mohli by ste sa domnievať, že hľadajú viac informácií. Preklikli sa cez obrázok vašich najpredávanejších produktov? Možno chcú kúpiť jeden z nich alebo možno len chcú vedieť, aké sú trendy.

Každá akcia na sociálnych marketingových kanáloch vám pomôže zúžiť informácie, ktoré potrebujete. Čím máte viac informácií o minulom správaní vašich návštevníkov, tým ľahšie môžete predvídať, kam pôjdu ich ďalšie kroky.

Od premiérového kupujúceho k vernému zákazníkovi

Predošlé nákupy vám dajú skvelý pohľad do správania kupujúcich. To je dôvod, prečo nie je možné uvažovať o dokončenej transakcii, akonáhle obdržíte platbu. Teraz viete o kupujúcom viac, ako kedykoľvek predtým, takže ho nemôžete nechať len tak navždy odísť.

Informácie, ktoré ste získali po tomto nákupe vám povedia, čo potrebujete vedieť, aby ste sa mohli posunúť vpred. Bol nákup darom alebo niečo, čo je pre kupujúceho nevyhnutné? Nakúpil príslušenstvo? Strávil kupujúci pri rozhodovaní veľa času? – o tom svedčí viac návštev na vašej stránke, porovnanie produktov a možno aj konverzácia so zákazníckym servisom.

Všetko, čo sa dozviete, vám pomôže rozhodnúť sa, či by ste mali kupujúcemu naďalej poskytovať tipy na darčeky alebo či potrebuje viac informácií
o podobných produktoch pre vlastnú potrebu. Ak často nakupuje príslušenstvo potrebné na zlepšenie vašich produktov, potom pravdepodobne ocení informácie o doplnkových a súvisejúcich produktoch.

Určite nechcete, aby používanie vašich získaných informácií vzbudzovalo u zákazníkov hrôzu, takže buďte opatrní. Kupujúci ocenia klik vedúci k dobrej landingpage, ale nemusia chcieť vidieť reklamu na presný produkt, ktorá ich prenasleduje celé dni po počiatočnom vyhľadaní produktu.

Vašim cieľom je vyhladiť cestu medzi chcením a vlastnením, poskytnúť informácie kupujúcim hneď, ako ich budú potrebovať – nie ich špehovať.

Foto: thinkstock

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Podnikám na internete

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Online marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

06máj8:30Aktuálne zmeny v zamestnávaní cudzincov z tretích krajín8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

06máj8:30Aktuálne zmeny v zamestnávaní cudzincov z tretích krajín8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

06máj8:30Právne minimum pre starostov a primátorov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X