Prečo je pre váš biznis dôležitý digitálny marketing?
BRATISLAVA 9. mája 2018 (P/PR) – Viacero majiteľov menších podnikov zanedbáva, alebo vôbec nerieši online marketing. Väčšinou si na to nevedia nájsť čas alebo to považujú za zbytočnosť a vyhodené peniaze. Prečo vôbec riešiť online inzerciu? Je nevyhnutná reklama na Google? Je potrebné dať spravovať kampane profesionálom?
Vaši zákazníci sú online
Asi najjednoduchším a najlogickejším argumentom prečo mať svoj biznis aj online je, že aj zákazníci sú online. Internetové pripojenie má takmer každá domácnosť, vo firmách je to samozrejmosťou a na Slovensku je silne zastúpený aj mobilný internet. Stačí sa pozrieť na ľudí čo robia v MHD, na zastávkach alebo čakajúci v radoch na hocičo. Všetci majú v rukách smartphone. Buď chatujú, hľadajú informácie, scrollujú na sociálnych sieťach, alebo si vypĺňajú čas prezeraním videí. Na každé z týchto miest je možné umiestniť vašu reklamu.
Internet je otvorený stále
V dnešnej dobe má každý človek iný denný harmonogram. Mnoho ľudí má takzvaný flexibilný pracovný čas. Buď pracujú na smeny, alebo sú v práci práve v časoch, keď sú kamenné predajne otvorené. Na internete môžu zákazníci nakupovať kedykoľvek, cez deň, v noci aj počas sviatkov.
V súčasnosti si pred samotným nákupom zákazníci robia prieskum na internete. Väčšinou porovnávajú viacero produktov a čítajú recenzie o výrobkoch a predávajúcom. Tiež riešia dostupnosť tovaru a to, ako sa do predajne dostanú. Preto je dôležité „byť videný“, keď vás potenciálny zákazník hľadá.
Reklama na Google
Vyhľadávanie sa začína takmer stále na Googli. Každý z nás väčšinou kliká na prvé pozície, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania. Veľmi zriedka sa človek preklikne na druhú stránku. Marketéri sa snažia dostať svojho klienta práve na popredné pozície, aby ich reklama na Googli bola viditeľná, klikalo sa na ňu a následne nakupovalo. Prvé výsledky sú väčšinou platené – tzv. PPC reklama.
Dôležité je, nie len Google reklamu mať, ale využívať všetok jej potenciál. Aby bola reklama lepšie viditeľná, vieme pridávať rôzne rozšírenia, ktoré reklamu zatraktívnia a pôsobia profesionálnejšie.
Spravovať si PPC reklamu sám alebo to prenechať profesionálom?
V online svete sa často menia možnosti nastavenia cielení, cenových ponúk, pribúdajú novinky a vylepšujú sa možnosti zefektívnenia kampaní. Je dôležité sledovať všetky zmeny a aplikovať tie, ktoré pomôžu danému podnikaniu.
Spravovanie reklám si vyžaduje veľa času. Nie je to len tvorba kampaní, ale aj ich optimalizácia, a tiež štúdium nových informácií a ich zakomponovanie do reklám.
V agentúrach je sledovanie zmien jednoduchšie, nakoľko marketéri o nich diskutujú a vedia si medzi sebou vymeniť nadobudnuté poznatky. Agentúry, ktoré sú kľúčovými partnermi Googlu, majú možnosť užšej spolupráce s Googlom a dostávajú novinky priamo od nich, a tiež sa zúčastňujú školení, kde sa prezentujú aktuálne zmeny, vylepšenia a nové formáty reklám.
S agentúrou budú vaše prostriedky vynaložené efektívne. Analýzou vieme zistiť presne akí používatelia nakupujú a podľa toho nastavovať pokročilé zacielenia, čím sa dosiahne získanie relevantných používateľov za relatívne nízky rozpočet.
Medzi pokročilé nastavenie radíme aj dynamický remarketing, ktorý dokáže zobrazovať používateľom produkty, ktoré si na vašej stránke prezerali v minulosti.
Je na zváženie, či má na tieto aktivity priestor niekto v rámci firmy, alebo je lepšie zveriť PPC reklamu skúseným marketérom, ktorí vám okrem správy kampane vedia poskytnúť aj rôzne iné odporúčania pre maximalizáciou celkovej výkonnosti reklamných kampaní.