Výsledky prieskumu na Slovensku a v Českej republike ukazujú, že spoločnosti pôsobiace v týchto dvoch krajinách v súčasnosti najviac využívajú mobilné technológie na sprístupnenie informácií o produktoch a službách, menej však už na priamu interakciu so zákazníkmi.
Spoločnosti zaostávajú aj v oblasti využívania sociálnych médií pre internú komunikáciu
Slovenské a české firmy zaostávajú v oblasti využívania mobilných technológií na komunikáciu so zákazníkmi. Konštatuje to prieskum poradenskej spoločnosti PwC pod názvom Digital IQ, ktorý zorganizovala po šiestykrát, pričom prvýkrát sa ho zúčastnili aj organizácie zo SR a ČR. Iba 13 % respondentov z týchto dvoch krajín v súčasnosti investuje do mobilných aplikácií a technológií pre mobilné zariadenia.
„Výsledky prieskumu na Slovensku a v Českej republike ukazujú, že spoločnosti pôsobiace v týchto dvoch krajinách v súčasnosti najviac využívajú mobilné technológie na sprístupnenie informácií o produktoch a službách, menej však už na priamu interakciu so zákazníkmi,“ komentoval zverejnené výsledky Partner PwC Patrik Horný. Iba 11 % zo zúčastnených firiem u nás a u našich západných susedov využíva mobilné technológie na spolutvorbu nových inovatívnych produktov a služieb so zákazníkmi.
Spoločnosti zaostávajú aj v oblasti využívania sociálnych médií pre internú komunikáciu a spoluprácu, v ktorej iba 3 % uviedli, že uskutočňujú, alebo plánujú projekty v tejto oblasti v roku 2014. Z prieskumu tiež vyplynulo, že v najbližších troch rokoch budú zohrávať dôležitú úlohu pre podnikanie nielen známe sociálne médiá ako Facebook, Linkedln alebo Twitter, ale aj internetové odvetvové portály z oblasti finančných služieb, dodávateľov energií, či stavebníctva. „Pokiaľ ide o zvýšenie zamestnaneckej efektivity, angažovanosti a internej komunikácie, zostávajú klasické intranety jasným víťazom s až 47-percentným podielom,“ konštatovala poradenská spoločnosť.
Prieskum Digital IQ sa uskutočnil na jeseň minulého roka. Celosvetovo sa ho zúčastnilo 1 494 respondentov z 38 krajín, vrátane 38 účastníkov zo Slovenska a ČR. Spoločnosti PwC sú sieťou firiem v 157 krajinách s viac ako 184 tis. pracovníkmi.