Jazda na našich cestách pre časté sneženie a mrazy často pripomína podľa vyjadrení spoločnosti slalom medzi výtlkmi, ktorý však nie vždy končí bez nehody.
Allianz-Slovenská poisťovňa zaregistrovala od začiatku zimy 600 poistných udalostí v havarijnom poistení spôsobených výtlkom.
Škody z výtlkov rapídne rastú
Celková výška škôd dosiahla približne 569 tis. eur a priemerná výška škody predstavovala 958 eur. V porovnaní s predošlými rokmi tak ide podľa vyjadrení Allianzu o rapídny nárast poistných udalostí aj celkovej sumy. Minulú zimu zaznamenala spoločnosť 354 poistných udalostí spôsobených výtlkom v celkovej výške 387 tis. eur. „Už pred koncom februára tak Allianz registruje viac poistných udalostí ako za celú minuloročnú zimu. Pri takomto trende by išlo až o dvojnásobný nárast poistných udalostí v porovnaní s predošlým rokom,“ uviedla spoločnosť.
Pokiaľ nemáte uzatvorené havarijné poistenie, môže si náhradu škody uplatniť iným, no podstatne náročnejším spôsobom:
- z poistenia zodpovednosti za škodu správcu komunikácie,
- u správcu komunikácie mimosúdnou dohodou,
- od správcu komunikácie na súde v občiansko-právnom konaní.
Ako si uplatniť škodu?
Čo robiť pri poškodení vozidla výtlkom radí Jozef Hrdý, riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí v Allianz – SP:
- Poškodenie vozidla zapríčinené výtlkom na ceste je možné uplatniť bez ohľadu na to, či udalosť prešetrovala polícia alebo nie.
- Motoristom odporúčame na mieste zdokumentovať škodu, jej rozsah aj samotnú vozovku, kde došlo k vzniku škody, napr. vlastnou fotodokumentáciou, prípadnými svedeckými výpoveďami a pod.
- Klient môže škodovú udalosť poisťovni nahlásiť telefonicky, prostredníctvom internetu, na ktorejkoľvek pobočke, alebo aj priamo z miesta jej vzniku vďaka našej aplikácii pre smartfóny s názvom Poistné udalosti.
- Pri havarinom poistení má poistený klient nárok aj na pomoc asistenčnej služby, ktorá zabezpečí opravu poškodeného vozidla na mieste alebo odtiahnutie automobilu do zmluvného servisu.