- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Trendy a inovácie
- Malé a stredné firmy nedostatočne využívajú digitálne riešenia
Malé a stredné firmy nedostatočne využívajú digitálne riešenia
Spoločnosti zo strednej a východnej Európy uvádzajú ako hlavný argument proti elektronickej fakturácii nedostatočnú aktivitu národných vlád pri jej rozširovaní, keď takýto argument v prieskume uviedlo 20 % respondentov.(SITA) – Malé a stredné firmy v Európe pri svojej činnosti nedostatočne využívajú digitálne riešenie ako obchodovanie cez internet, elektronická fakturácia alebo cloud computing. Vyplýva to z prieskumu Asociácie profesných účtovníkov ACCA, do ktorého sa zapojilo 661 respondentov. Najväčšie problémy majú firmy s nedostatkom informácií o digitálnych riešeniach, s bezpečnosťou alebo v takýchto riešeniach nevidia úžitok. „Výsledky prieskumu nás prekvapili. Digitálne riešenia ako elektronické faktúry alebo obchodovanie cez internet totiž predstavujú ako priestor pre úspory, tak i nové obchodné príležitosti, čo sú typické agendy menších firiem,“ uviedla riaditeľka ACCA pre Česko, Slovensko a Maďarsko Kateřina Benešová.Spoločnosti zo strednej a východnej Európy uvádzajú ako hlavný argument proti elektronickej fakturácii nedostatočnú aktivitu národných vlád pri jej rozširovaní, keď takýto argument v prieskume uviedlo 20 % respondentov. V západnej Európe to pritom bolo len necelých 5 % firiem. Spoločnostiam taktiež vadí cenová nedostupnosť technológií elektronickej fakturácie, nedostatok informácií, alebo ju považujú za zbytočnú, keďže ju zákazníci alebo partneri nevyžadujú. Podľa odhadu Európskej komisie by pritom používanie elektronických faktúr mohlo priniesť úsporu v objeme 135 až 245 mld. eur. Napriek tomu európske firmy vo vzájomnom styku využívajú elektronickú fakturáciu len v piatich percentách prípadov. Rozšírená je podľa ACCA predovšetkým v severských štátoch, naopak, v strednej a východnej Európe je skôr výnimkou.Obchodovanie na internete podľa prieskumu nevyužívajú malé a stredné podniky predovšetkým kvôli nedostatku informácií, nezáujmu zákazníkov ako aj komplikovanosti a cene týchto riešení.