Môže mať podnikateľ dve servisné organizácie?
Podmienky používania elektronickej registračnej pokladnice na evidenciu tržieb na území Slovenskej republiky upravuje zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o ERP).
Podľa § 7 písm. a) štvrtý bod zákona o ERP na účely pridelenia daňového kódu elektronickej registračnej pokladnice, predloží podnikateľ daňovému úradu knihu elektronickej registračnej pokladnice (§ 13) s vyplnenými identifikačnými údajmi o podnikateľovi, údajmi o elektronickej registračnej pokladnici a údajmi o servisnej organizácii, ktorá pre podnikateľa vykonáva opravu a údržbu elektronickej registračnej pokladnice.
Môžete mať aj viac servisných organizácií
Z uvedeného ustanovenia nevyplýva, že podnikateľ musí mať len jednu servisnú organizáciu, ktorá pre podnikateľa vykonáva opravu a údržbu pokladnice. Skutočnosť, aby pre podnikateľa vykonávala opravu a údržbu viac ako jedna servisná organizácia, je však potrebné prehodnotiť z hľadiska povinností, ktoré vyplývajú pre servisné organizácie a v konečnom dôsledku potom aj vo vzťahu k tomu, ktorá servisná organizácia ponesie zodpovednosť za porušenie povinností vyplývajúcich pre servisné organizácie z cit. zákona. Ak by išlo o vykonávanie opravy a údržby pokladnice viacerými servisnými organizáciami, táto skutočnosť by mala byť uvedená v príslušnej časti knihy elektronickej registračnej pokladnice.
Ak by však zmluvne bola podchytená spolupráca s inou servisnou organizáciou a za predpokladu, že do knihy elektronickej registračnej pokladnice bude zapísaná servisná organizácia, ktorá zároveň uzavrie zmluvu s inou servisnou organizáciou, ktorá ja zapísaná v registri servisných organizácií uvádzame, že takéto riešenie nie je v rozpore s cit. zákonom. V takomto prípade však firma, ktorá bude uvedená v knihe elektronickej registračnej pokladnice ako servisná organizácia, ponesie zodpovednosť a následky nesplnenia povinností vyplývajúcich z cit. zákona, ktoré spôsobí spolupracujúca servisná organizácia; tieto skutočnosti budú musieť byť zmluvne podchytené.
Zdroj: MF SR